بیست و پنجمین جشنواره فیلم بوسان شامگاه پنجشنبه با معرفی برگزیدگان بخش‌های رسمی و اهدای سه جایزه به سینماگران ایرانی به پایان رسید.

فیلم سینمایی کشتارگاه

به گزارش همشهری آنلاین، هیات داوران جشنواره بوسان به ریاست میرا ناییر و سازمان‌دهندگان این رویداد مهم سینمایی صبح امروز جمعه در یک نشست خبری برگزیدگان و آمار و ارقام مربوط به بوسان ۲۰۲۰ را اعلام کردند. برخلاف یک ماه پیش که مدیران بوسان با ماسک بر چهره در نشست خبری حضور یافتند، به لطف مهار نسبی کرونا در کره جنوبی در نشست پایانی جشنواره خبری از ماسک نبود و البته حاضران با فاصله هم از هم نشسته بودند.

جایزه اصلی بخش جریان‌های نو به دو فیلم «تعادل» از ژاپن و «سه» محصول مشترک کره، قزاقستان و ازبکستان رسید. در بخش پنجره‌ای به سینمای آسیا که مربوط به کشف‌ها و استعدادهای برتر قاره کهن است، نوید محمودی با «مردن در آب مطهر» و عباس امینی با «کشتارگاه» برنده شدند و از هیات داوران جایزه گرفتند. جایزه این بخش به یاد کیم جی-سوک، سینماگر برجسته کره‌ای نامگذاری شده است.

سومین سهم سینمای ایران از جوایز جشنواره بوسان ۲۰۲۰ به مینا کشاورز با «هنر زیستن در خطر» رسید که جایزه پشتیبانی مالی را با دو فیلم دیگر از کره جنوبی از آن خود کرد. «هنر زیستن در خطر» محصول مشترک ایران و آلمان است.

از مجموع ۱۹۹۰۹ صندلی و بلیت موجود در سینماهای بوسان، حدود ۹۲ درصد (۱۸۳۱۱ صندلی) پر و فروخته شد و نزدیک به ۳۰ هزار نفر هم از نمایش‌ها و برنامه‌های آنلاین این دوره استفاده کردند.

کد خبر 561161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha