تایوان روز پنجشنبه ۸ آبان دویستمین روز بدون انتقال محلی ویروس کرونا رسید و موفقیت خود را در مهار شیوع این ویروس به جهان ثابت کرد.

Taiwan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، آخرین مورد انتقال محلی ویروس کرونا که بوسیله مرکز کنترل بیماری‌های تایوان گزارش شده است، مربوط به ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) است. مقامات این مرکز با اعلام رسیدن به این شاخص از مردم این کشور به خاطر نقش‌شان در این پیروزی تشکر کردند، و در عین حال از آنها خواستند به ماسک زدن و شستن مرتب دست‌هایشان ادامه دهند.

تایوان از هنگام شروع پاندمی ۵۵۳ مورد عفونت کرونا و فقط ۷ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است. با اینکه سرایت محلی ویروس کرونا در تایوان متوقف شده است، اما موارد جدید بیماری در افرادی که از خارج وارد این کشور می‌شوند، گزارش می‌شود.

موفقیت تایوان در مهار شیوع کرونا به خصوص از این لحاظ مهم است که این کشور روابط نزدیک تجاری و گردشگری با چین دارد که ویروس کرونا برای نخستین بار در سال گذشته در آن ظهور کرد.

البته پرسش‌هایی درباره این که واقعا این جزیره عاری از کروناویروس شده است، مطرح شده است. رسانه‌های محلی به گزارش‌هایی درباره افرادی که پس از ترک تایوان آزمایش کرونایشان مثبت شده است، اشاره کرده‌اند.

با این وجود با توجه به شدت و گستردگی پاندمی کرونا که شمار عفونت‌های ناشی از آن به ۴۴ میلیون مورد رسیده و به مرگ بیش از ۱.۱ میلیون نفر انجامیده است، باز هم موفقیت تایوان غیرقابل تردید است.

این موفقیت تا حدی به اقدام بسیار سریع و زوردس این کشور برای مهار شیوع کرونا نسبت داده می‌شود.

مقامات تایوان از همان ابتدای ظهور ویروس کرونا در شهر ووهان چین در ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) وارسی مسافران ورودی از این شهر را از لحاظ تب و علائم ذات‌الریه شروع کردند.

دولت این کشور در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) رسما مرکز فرماندهی همه‌گیری را برپا کرد تا اقدامات میان بخش‌ها و شاخه‌های متفاوت دولت را هماهنگ کند. دولت همچنین به طور کارآمدی اهمیت ماسک زدن را برای مردم روشن کرد و در عین حال با تحویل ماسک بر اساس سهمیه به مردم مانع خرید بیش از حد ماسک بوسیله مردم به علت وحشتزدگی و افزایش قیمت‌های آن شد.

این جزیره همچنین به سرعت مرزهایش را بست،‌ پروازها از شهر ووهان را از ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) لغو  و ورود اتباع چین ساکن شهر ووهان را ممنوع کرد.

تایوان برای همه افراد ورودی چه تایوانی و چه خارجی قرنطینه ۱۴ روز اجباری را برقرار کرده است.

بالاخره افراد متخصص و کارشناس مسئولین پاسخ به همه‌گیری کرونا و پیام‌رسانی به مردم را به عهده گرفتند، از جمله چن چین-جن، معاون سابق رئیس‌جمهور تایوان که متخصص همه‌گیرشناسی یا اپیدمیولوژی است.

کد خبر 561065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha