مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

ناتوانی در پرداخت مهریه موجب زندانی شدن ۳۲ نفر در زندان‌های استان همدان شده است.

سكه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: از ابتدای سال ۹۹  تاکنون ۲۹ نفر که به علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی شده بودند با مساعدت‌های صورت گرفته آزاد شدند و در حال حاضر ۳۲ نفر به واسطه مهریه در زندان به سر می‌برند.

یدالله روحانی‌منش تعداد زندانیان جرائم غیرعمد این استان را ۲۴۳ نفر دانست و افزود: این آمار در پایان شهریور سال‌جاری ۳۰۷ نفر  بود که با اقدام‌های صورت گرفته یک ماهه مهر امسال ۶۴ زندانی به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: در حال حاضر ۶ نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادف جرحی و حوادث کار، سه نفر  به علت نفقه و ۲۰۲ محکوم مالی در زندان‌های همدان تحمل حبس می‌کنند.

روحانی منش گفت:  ۱۴۷ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهر با تلاش و کمک خیران نیک اندیش و گذشت شاکیان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی اضافه کرد: ۱۳۲ نفر از افراد آزاد شده از بند زندان مرد و مابقی زن هستند، همچنین ۱۱۲ نفر از آزادی‌ها مربوط به محکومان مالی، ۲۹ نفر زندانی مهریه، سه نفر زندانی نفقه و سه نفر نیز زندانیان دیه ناشی از حوادث هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: مجموع بدهی این افراد بیش از ۴۱ میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان بود که حدود ۲۰ درصد این بدهی معادل ۹ میلیارد و ۵۷۹ میلیون تومان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد

روحانی منش ادامه داد: میزان آورده و نقدینگی مددجویان یک میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومان بوده است همچنین ۲۳ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان از بدهی‌ها اعسار به تقسیط شد.

وی افزود: کمک پرداختی به زندانیان مالی و دیه افزون بر سه میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان و میزان وام پرداختی  توسط ۴ چهارعامل بیش از ۲ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان بوده است.

کد خبر 560918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha