چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

رئیس اداره آموزش عشایری آموزش و پرورش لرستان گفت: تمام مدارس شبانه‌روزی و خوابگاهی مناطق عشایری استان تعطیل شده و آموزش‌های غیرحضوری در دستور کار قرار گرفته است.

دانش اموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن حسنوند بیان کرد: دانش‌آموزانی که امکان استفاده از شبکه آموزش و برنامه شاد را دارند از طریق آموزش مجازی و مابقی، توسط معلمان و راهبران آموزشی و با استفاده از درسنامه، روند تحصیلی را ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: با آغاز سال‌تحصیلی جدید، اولویت آموزش مدارس عشایری استان بر اساس حضور دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، آموزش مدارسی که به اینترنت و شبکه شاد دسترسی دارند به صورت غیرحضوری است.

وی با اشاره به آموزش دانش آموزان عشایری بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: آموزش در مدارس کم جمعیت، با تقسیم بندی دانش‌آموزان به تعداد کمتر و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در حال پیگیری است که در صورت لزوم، تمامی مدارس تعطیل و آموزش‌های غیرحضوری از طریق درسنامه و محتوای آموزشی ارائه می‌شود.

حسنوند با تاکید بر اینکه بسیاری از مناطق عشایری لرستان زیرپوشش اینترنت قرار ندارد، ادامه داد: درصد بسیار کمی از دانش‌آموزان عشایری استان به اینترنت و آموزش‌های غیرحضوری دسترسی دارند و مابقی، توسط معلمان و راهبران آموزشی با استفاد از لوح فشرده و محتواهای درسی تحت آموزش هستند.

وی تصریح کرد: باتوجه به کمک خیران برای تهیه گوشی هوشمند دانش‌آموزان عشایری لرستان درخواست تهیه ۱۰۰ دستگاه گوشی به اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام شده است.

حسنوند با اشاره به تحصیل پنج هزار و ۶۰۰ دانش آموز در ۴۴۷ مدرسه عشایری لرستان گفت: سال‌تحصیلی جدید ۱۵۰ میلیون تومان توسط خیرین برای تامین مواد بهداشتی، چادر و پلاستیک برای این تعداد هزینه شده است.

در حال حاضر ۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان تحصیل می‌کنند.

کد خبر 560901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha