مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۲۵ نفر از متهمانی که سبب التهاب بازار ارز، طلا و سکه شده و در معاملات فردایی فعال بودند، خبر داد. 

دلار و سكه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه معاملات فردایی کاری غیرقانونی و غیرشرعی است چراکه در آن کالایی جابه‌جا نمی‌شود، گفت: این افراد سودجو با سرمایه اندک وارد بازار شده بودند و در فضای مجازی به فروش فرضی اقدام می‌کردند.

وی به گردش مالی معاملات فردایی نیز اشاره کرد و افزود: گردش حساب تعدادی از این متهمان حدود هزار میلیارد تومان بوده است.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ توضیح داد: پلیس امنیت موضوع را از هفته گذشته و پس از جلسه‌ای مشترک بین پلیس و بانک مرکزی و دادسرا پیگیری کرد که در مرحله اول پنج نفر از اعضای این معاملات دستگیر شدند و روز گذشته هم ۲۰ نفر که در فضای مجازی معاملات فردایی را انجام می‌دادند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.  

به گفته سرهنگ گودرزی، طرح مبارزه با معاملات فردایی ادامه دارد و متهمان آن مورد تعقیب فضایی قرار می‌گیرند. 

وی گفت: ۱۲۰ نفر از دلالان ارزی از ابتدای امسال تاکنون شناسایی و دستگیر شده‌اند و ارزهای کشف شده از آنان در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری متهمان پرونده اقتصادی زمین در تهران نیز افزود: ۲ متهم که بیش از هزار نفر شاکی داشتند و از سال ۱۳۹۳ وجه دریافت کرده بودند، شناسایی شدند.  

سرهنگ گودرزی ادامه داد: این متهمان که فراری بودند با اقدام پلیسی دستگیر و تحویل دادسرا شدند.  

وی از کشف کالای قاچاق خبر داد و گفت: انباری با ۲۰۰ تن تنباکوی قاچاق دپو شده شناسایی و توقیف شد که ارزش اموال مشکوفه ۱۴۰ میلیارد تومان بود.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ توضیح داد: همچنین کارگاه داروهایی از درد مفاصل که به صورت غیربهداشتی تولید و با برندهای خارجی بسته‌بندی می‌شد، شناسایی و پلمب شد.  

سرهنگ گودرزی همچنین از رصد احتکار کالاهای اساسی به صورت روزانه خبر داد و افزود: با استفاده از اطلاعات و گزارش‌های مردمی و با همکاری تعزیرات، انبارها شناسایی می‌شود و در همین رابطه انبار ۲۲ تنی روغن جامد شناسایی و کالاهای آن به بازار تزریق شد.

فروشندگان دلار، ارز، طلا یا سکه فردایی در حقیقت آن را در اختیار ندارند و معامله‌های آنان تنها به صورت صوری و برای تهییج بازار و بالا بردن قیمت انجام می‌شود جالب اینکه این فروشندگان فردایی گاهی به وعده خود برای تحویل دلار، ارز، طلا یا سکه عمل نمی‌کنند.
 

کد خبر 560817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha