طی روزهای اخیر گزینه‌های مختلبفی برای مدیرعاملی پرسپولیس معرفی شده است اما آخرین گزینه وعده درآمد زایی کلان برای سرخ‌ها را داده است.

پرسپوليس

به گزارش همشهری آنلاین بعد از استعفای مهدی رسول پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس انتظار می‌رفت سلطانی‌فر وزیر ورزش، با توجه به شرایط حساس و بحرانی این روزهای سرخها، سرنوشت مدیرعاملی این تیم را مشخص کند. اتفاقی که تا به امروز نیفتاده است و همچنان از گزینه های مختلفی برای تصدی این پست نام برده می‌شود که جدیدترین آنها یک مدیر کاملا فوتبالی و آشنا به شرایط لیگ ایران است. ایلنا در این خصوص گزارش داده که  منوچهر صالحی که فعالیت در عرصه مدیریت را از سال‌های گذشته آغاز کرده اکنون یکی از جدیدترین اسامی حوالی مدیریت باشگاه پرسپولیس است.

مدیرعاملی استقلال!

صالحی که در وزارت رفاه فعالیت مدیریتی را به صورت جدی آغاز کرده بود در سال ۱۳۸۴ به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر رفاه در باشگاه استقلال و ورزشگاه تختی منصوب شد. صالحی در آن زمان مشاور فرهنگی وزیر رفاه بود. او پیش از انتخاب در این پست در سال ۱۳۸۱ مدیرعاملی باشگاه سایپا تهران را تجربه کرده بود.

یک سال پس از انتخاب او برای این پست او گزینه جدی مدیرعاملی در باشگاه استقلال هم شد! ماجرا از این قرار بود که وزیر رفاه و رئیس مجمع استقلال، منوچهر صالحی و سردار حسین فیض اردکانی را به عنوان جانشینان مصری و قریب دو عضو مستعفی هیات مدیره استقلال منصوب کردند اما ساعتی بعد ۴ عضو هیات مدیره باشگاه به همراه نماینده تام الاختیار وزیر رفاه، تشکیل جلسه دادند و در پایان امیدوار رضایی رئیس هیئت مدیره، طی حکمی علی فتح اله زاده را به عنوان سرپرست این باشگاه (و نه مدیرعامل) منصوب کردند.

خبرها حاکی از آن بود زمانی که محمد قریب برای چند ساعت از کار برکنار شد، فتح اله زاده حکم مدیرعاملی را با حمایت امیدوار رضایی و به رغم مخالفت محمد جواد ایروانی عضو هیات مدیره، دریافت کرد اما آن زمان کاظمی وزیر رفاه فتح اله زاده را نپذیرفت و تصیم گرفت صالحی نماینده تام الاختیار خود در استقلال را جانشین قریب کند، به محض اعلام این تصمیم وزیر، هیات مدیره در یک تغییر موضع ۱۸۰ درجه ای از قریب خواست به سمت خود بازگردد و با اعلام حمایت قاطعانه از وی، احتمال حضور صالحی را خنثی کرد.

دو سال پس از این ماجرا یعنی در سال ۱۳۸۶ صالحی برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد. او در این پست هم با علی فتح الله زاده رقابت داشت. با دوری از فوتبال صالحی به مدیرعاملی در گروه صنعتی مشغول شد و در سال ۱۳۹۵ هم به عنوان برترین مدیر کشوری شد. در سوابق صالحی همچنین حضور او به عنوان مشاور اقتصادی فدراسیون فوتبال در زمان حضور محمد دادکان به عنوان ریاست این فدراسیون هم دیده می‌شود که قرارداد با شرکت ایرانول در زمان حضور او رقم خورده بود.

ادعای درآمدزایی ۵۰۰میلیاردی در سال برای پرسپولیس

معاون اقتصادی دوران محمد دادکان که توانسته بود با ایرانول قرارداد همکاری با فدراسیون را به امضا برساند و در آن مقطع فدراسیون ایران را به تامین مالی فوق العاده‌ای رسانده بود، اکنون گفته می‌شود به نزدیکانش اعلام کرده با توجه به پتانسیل باشگاه پرسپولیس قادر است در سال درآمد ۵۰۰میلیاردی برای این باشگاه تدارک دید تا سرخ‌ها از نظر مالی و اعتباری شرایط فوق العاده‌ای را تجربه کنند.

با این حال باید دید در روزهایی که نام‌های عجیب و غریب و امتحان پس داده‌ای برای حضور در صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس قطار شده، وزارت ورزش چه تصمیمی برای مدیرعاملی سرخ‌ها خواهد گرفت.

کد خبر 560807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha