چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، رضا کیانی با مثبت ارزیابی کردن روند فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری افزود: تا روز ۲۹ خردادماه امسال صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری سهم آشنا، نهایت‌نگر و پیشتاز به ترتیب با ۱۲۸ هزار و ۹۳۵، ۱۲۷ هزار و ۷۰۲ و ۱۲۲ هزار و ۲۸۳ تومان بیشترین ارزش خالص دارایی هر واحد سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: این امر به ترتیب سودآوری ۲۹، ۲۸ و۲۲ درصدی صندوق‌های یادشده را به ترتیب پس از گذشت تنها ۵۷، ۸۷ و ۳۶  روز از آغاز فعالیت آنها نشان می‌دهد.

کیانی گفت: این بازدهی در شرایطی نصیب سرمایه‌گذاران صندوق‌های مذکور شده است که سایر صندوق‌ها نیز بازدهی مثبتی داشته‌اند.

وی به روند رو به رشد ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا روز ۲۹ خردادماه به بیش از ۸۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بالغ شده است.

رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهارد اشت: تاکنون ۴۱۹ سرمایه‌گذار حقیقی و ۳۲ سرمایه‌گذار حقوقی در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که در مجموع ۵۱ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط اشخاص حقیقی و ۴۹ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها توسط اشخاص حقوقی انجام شده است.

کیانی خاطر نشان کرد: در تاریخ ۲۹ خرداد ۸۷ صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشتاز با دومیلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، حافظ با یک میلیارد و ۳۴۳ میلیون تومان، گلچین با یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون و نهایت نگر با یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بیشترین ارزش خالص کل دارایی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی روند استقبال سرمایه‌گذاران حقیقی از این صندوق‌ها را دلگرم‌کننده خواند و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری پیشتاز با بیشترین استقبال از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی روبرو شده به طوری‌که ۲۳۰ سرمایه‌گذار حقیقی را جلب کرده است. در مجموع این سرمایه‌گذاران ۸۷ درصد از کل دارایی صندوق یادشده را به خود اختصاص داده‌اند.

کیانی روند افزایش تعداد و ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری را پایدار پیش‌بینی کرد و نسبت به آغاز فعالیت اولین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 56061

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز