روزنامه «القدس العربی» در تحلیلی به موضوع انتخابات امریکا و تأثیرات آن بر کشورهای خاورمیانه پرداخت.

کشورهای برجام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، روزنامه «القدس العربی» در تحلیلی نوشت: به نظر می‌رسد جو بایدن در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است، اما در صورتی که در روزهای پیش‌رو تحولات «جادویی» اتفاق بیفتد، منجر به باقی ماندن ترامپ در کاخ سفید می‌شود، آنچه محال نیست، اما واقعاً بعید به نظر می‌رسد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده: قطعاً بایدن اعتبار را به توافق هسته‌ای با ایران باز می‌گرداند و معامله قرن را کنار گذاشته، علیه شهرک‌سازی و الحاق می‌ایستد و رابطه با رهبری فلسطین را از سر می‌گیرد، برای مهار جنون بن سلمان تلاش می‌کند و به دنبال صلح در خلیج فارس خواهد بود.

به نوشته این روزنامه عربی، آنچه واقعاً باعث نگرانی اسرائیل می‌شود، آن است که نتواند بایدن را تحت فشار قرارداده و از نیت‌اش برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، البته با اعمال برخی تعدیل‌ها، منصرف کند... تغییر در موضع امریکا در قبال ایران، خواب را از چشم سران نظام سعودی می‌رباید، نظامی که مخالف توافق هسته‌ای است و می‌خواهد جهان ایران را محاصره کرده و از امکان تحرک و افزایش قدرت و تأثیرش، بکاهد. نویسنده افزود: ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان و اطرافیان او، پیروزی بایدن را کابوس وحشتناکی می‌دانند و دلیل آن، مواضع دموکراتیک وی در مورد پایان جنگ در یمن، پرونده ترور خاشقجی و حقوق بشر و رابطه با ایران است.

کد خبر 560403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha