حماسه جنگی «قربانی» در نخستین هفته اکران در سینماهای چین بیش از ۳۰۰ میلیون یوآن (۵۳ میلیون دلار) فروخت و صدرنشین شد.

فیلم چینی قربانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین دیلی، در شرایطی که شیوع گسترده موج تازه کرونا در بسیاری از نقاط جهان به ویژه آمریکا و اروپا به اقتصاد سینما آسیب‌های اساسی وارد آورده، چینی‌ها فارغ از ویروس مرگبار از فیلم‌های روی پرده استقبال و سالن‌های تاریک را با خریدن بلیت پر می‌کنند.

از جمله فیلم‌های مهم و تازه اکران در چین، درام حماسی و جنگی «قربانی» است که به مناسبت ۷۰ سالگی ورود ارتش داوطلبان خلق چین به خاک جمهوری دموکراتیک خلق کره برای مبارزه علیه تهاجم آمریکا با کمک کره (۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳) به نمایش عمومی درآمده است. سه فیلمساز بسیار مهم و موفق سینمای چین کارگردانان مشترک «قربانی» بوده‌اند.

فیلم روز جمعه در نخستین روز اکران بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخت و از یکی از سایت‌های مهم سینمایی چین با بیش از ۱۳۰ هزار رای کاربران نمره ۹.۴ از ۱۰ گرفت. گوان هو (کارگردان فیلم پرفروش «هشت صد»)، گو فان (سازنده «زمین سرگردان» از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای چین) و لو یانگ (خالق فیلم هنرهای رزمی «برادری تیغ‌ها») سه کارگردان «قربانی» هستند.

بر اساس فروش بیش از ۳۰۰ میلیون یوآنی در سه روز اول و استقبال تماشاگران و منتقدان، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند «قربانی» تا پایان اکران حدود ۱.۸ میلیارد یوآن (بیش از ۳۰۰ میلیون دلار) بفروشد.

کد خبر 560388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha