رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هدف دشمن این است که ملت ایران راهبردها و سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرد، آنها می خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند و نتیجه این مذاکره از قبل مشخص شده است و آن تسلیم ایران در مقابل آمریکاست.

سرلشکر باقری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز ۵ آبان در نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور و شوراهای پدافند غیر عامل استانها اظهار کرد: انقلاب اسلامی با آرمان ها و شعارهایی مانند حمایت از مستضعفان و ایستادگی در برابر ظالمان شکل گرفت و به پیروزی رسید و همچنان بر آرمان های استوار خویش ایستاده است. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  با اشاره به خروج آمریکا از برجام و افزایش تحریم و فشارهایش گفت: عهدشکنی آمریکای تروریست و جنایتکار با اینکه ایران به همه تعهداتش در برجام پایبند بود از تعداتش خارج شد و تحریم ها علیه ایران را مجددا پیش گرفت. 

سرلشکر باقری افزود: هدف دشمن این است که ملت ایران راهبردها و سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرد، آنها می خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند و نتیجه این مذاکره از قبل مشخص شده است و آن تسلیم ایران در مقابل آمریکاست که این موضوع هیچگاه با اهداف نظام مقدس ما انطباق ندارد. 

وی تصریح کرد: ایران یک سال صبر کرد اما دشمن به عهد خود برنگشت و ایران از یکسال قبل راهبرد مقاومت فعال را در پیش گرفت. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ملت و دولت ایران توانست تهدیدها و فشارهای آمریکا  را به خوداتکایی و پیشرفت تبدیل کند و روی پای خود بایستد و آرمان هایش را دنبال کند. 

سرلشکر باقری با بیان اینکه استقامت ملی موجب ناامیدی  دشمن می شود، گفت: بحمدلله کشور ما به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و تلاش نیروهای مسلح و سایر بخش ها از نظر آمادگی دفاعی و انسجام نیروهای دفاعی  در بهترین وضعیت قرار دارد.

وی اظهار کرد: اما یکی از راهها و ارکان مهم قدرت و قوت کشور ما ارتقاء تاب آوری ملی در سطوح مختلف کشور در برابر فشارهای همه جانبه دشمنان است این ارتقای تاب آوری و استقامت ملی می ‌تواند موجب بازدارندگی شود و دشمن را از فشار به کشور مایوس کند.

سرلشکر باقری اظهار کرد: بحمدالله کشور ما به برکت رهبری فرماندهی معظم کل قوا، خون شهیدان و همراهی مداوم مردم و به برکت همه تلاش‌هایی که چه در نیروهای مسلح و چه در سایر بخش‌ها صورت گرفته است از جهت قدرت دفاعی و بازدارندگی و بنیه دفاعی در حالت آمادگی دفاعی و انسجام نظامی و دفاعی و یکپارچگی مردم با نیروهای مسلح و حاکمیت در دفاع از کشور در بهترین حالت قرار دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بارها برای ما اثبات شده است که اگر دشمن در جایی هدفی داشته باشد و در مقصد خودش، در مدافع در برابر خودش احساس ضعف ببیند در انجام تجاوز هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد اگر مشاهده می‌کنید پهباد آمریکا در تیرماه سال گذشته به علت تجاوز به فضای آبهای سرزمینی کشور مورد هدف قرار گرفت و دشمن دچار تردید شدید می شود که پاسخ نظامی بدهد و نهایتا این اقدام را انجام نمی‌دهد، دلیلش این نیست که به طور مزورانه اعلام می‌کند به من اطلاع داده‌اند ۱۵۰ نفر ایرانی کشته خواهند شد؛ خیر. دلیلش صرفا آن است که بازدارندگی دفاعی کارآمد است و ارتش آمریکا مهمترین مخالف این تهاجم نظامی بوده و هست. چون می‌دانند که جنگیدن با ایرانی‌ها شروعش به دست خودشان است اما خاتمه‌اش به دست آنها نیست.

سرلشکر باقری با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند حجم و جغرافیای جنگ به دست آنها نیست، همچنین میزان خسارات و تلفات جنگ دست آنها نیست، خاطر نشان کرد: اینها مواردی است که ما تعیینشان می‌کنیم لذا به این راحتی نمی توانند تصمیم بگیرند که وارد نبرد با ایرانی‌ها شوند و لذا بعضا می‌بینیم اقداماتی که می کنند شکل نیابتی پیدا می‌کند و شکل خاکستری و بدون ردپا پیدا می کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در همین ایام اخیر برای چندمین بار ما با تهاجم سایبری در بنادرمان رو به رو بودیم و این دست از اقدامات، اقداماتی هستند که توسط دشمن انجام می شود ولی رد پایی از آنها باقی نمی‌ماند و امکان اثبات آن در محکمه وجود ندارد.

وی افزود: دلیل آنکه دشمن این مسیر را در پیش می گیرد همین است که با پاسخ ما مواجه نشود و بتواند از پذیرش مسئولیت شانه خالی کند. در مسئله ارتقاء تاب آوری ملی، پدافند غیر عامل و دفاع غیر نظامی رکن فوق العاده مهم و تاثیر گذاری است که بازوی دیگری در کنار قدرت دفاعی کشور و سایر ابعاد قدرت ملی است تا بتواند کشور را با حفظ آرمان‌ها و اهداف عالی که دارد بدون عبور از آنها و بدون استحاله اهداف انقلاب اسلامی و با حداکثر تلاش برای آسیب ندیدن در برابر تهاجمات مسیر عالی خود را بتواند ادامه دهد.

سرلشکر باقری ضمن بیان اینکه با این نگاه پدافند غیر عامل مهمترین مکمل دفاع نظامی و دفاع در برابر تهدیدات است ، اظهار کرد: تهدیداتی که کاملا متفاوت است تهدیدات امروز با تهدیدات دو دهه پیش تغییرات اساسی کرده است فرمانده معظم کل قوا در مراسم اخیر دانش آموختگی نیروهای مسلح این را تاکید فرمودند که انتظار دارم دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اشکال جدید و متنوع تهدید را شناسایی، رصد کنند و در آموزشها آن را به نسل جدید بیاموزند. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این تهدیدات شکل‌های جدیدی یافته است حالت فناورآنه یافته است شاید تهدیدات نظامی به آن شکل مگر در صورت وقوع عاملی برای ضعف کشور به آن صورت قابل تحقق نباشد.

وی تاکید کرد: برخی از اشکال تهدید نظامی مانند تهدید زمینی مستقیم خیلی بعید است خب بخشی از تهدیدات نظامی ممکن است محتمل تر از تهدیدات هوایی و موشکی باشد اما آنها هم احتمالش بالا نیست و آنچه دشمن دنبال می کند در حوزه‌های نوین است و تهدیدات در حوزه سایبری و شیمیایی، زیستی، پرتوی، حوزه‌هایی محتمل‌تر هستند و تهدیدهای بیشتری از آنها دیده می شود و بسیاری از موارد هم هست که تشخیص اینکه آیا این یک تهدید  دارای عامل بود و یا یک پدیده طبیعی بود قابل تشخیص و کشف نیست. 

سرلشکر باقری افزود: همین بیماری موجود در کشور و جهان به عنوان ویروس کرونا قابل تشخیص نیست که آیا این یک عامل داشت و یا به طور طبیعی از جهش ویروسهای قبلی شکل گرفته است؛ آنچه مسلم است در بخش پدافند غیر عامل همه ما مسئول هستیم که چه این بیماری عامل داشته باشد و یا نداشته باشد کشور را در برابر دفاع از آن آماده کنیم.

کد خبر 560267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha