در یک پیش‌بینی ناامیدانه دیگر برای سرنوشت دلار تحلیل‌گران بانک استاندارد چارترد هشدار دادند که دلار در مسیر افول چندین ساله قرار گرفته است.

دلار هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین مهر به نقل از راشاتودی نوشت: در یک پیش‌بینی ناامیدانه دیگر برای سرنوشت دلار تحلیل‌گران بانک استاندارد چارترد هشدار دادند که دلار در مسیر افول چندین ساله قرار گرفته است.

اریک روبرتسن، رئیس تحقیقات جهانی بانک استاندارد چارترد در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: ما در سال‌های آتی شاهد روند نزولی شدید دلار خواهیم بود.

این تحلیل‌گر توضیح داد که برتری دلار تا به حال با پشتوانه عملکرد دارایی‌های آمریکایی در دهه اخیر بوده است. اما با توجه به وضعیت تجارت جهانی و تغییر در سیاست‌گذاری آمریکا این روند معکوس خواهد شد.

او گفت: به این اوضاع اضافه کنید که آمریکا دیگر از لحاظ نرخ بهره هم نسبت به همتایان خود در گروه جی -۱۰ برتری ندارد. به نظرم این خیلی محتمل است که نزول دلار چندین سال ادامه داشته باشد.

روبرتسن می‌گوید: نتیجه انتخابات آمریکا مسیر نتیجه نهایی را تعیین خواهد کرد. اگر جو بایدن برنده انتخابات شود سقوط دلار شدیدتر خواهد بود اما ارزهای بازارهای در حال ظهور تقویت خواهند شد.

کد خبر 560000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha