شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

۱۷ شکارچی غیرمجاز پرندگان، گراز وحشی و صیاد غیرمجاز ماهیان در چند روز گذشته در مناطق مختلف استان مازندران دستگیر شدند.

شکارچی

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرنا به نقل از روابط عمومی محیط‌زیست مازندران، از متخلفان شکار غیرمجاز ۱۶ قبضه سلاح به همراه ۴۸ قطعه لاشه پرندگان و گراز وحشی کشف و توقیف شده است. ۵۰ رشته دام هوایی که برای شکار پرندگان مهاجر به کار می رود در این مدت جمع‌آوری شده است. یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران حین گشت وکنترل در شهرهای آمل، بابل، سوادکوه، ساری، میاندرود و بهشهر این تعداد شکارچی و صیاد را دستگیر کرد. بیشترین تعداد دستگیری شکارچیان غیرمجاز مربوط به " دابودشت " شهرستان آمل با ۹ نفر بود. ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست همچنین هنگام گشت‌زنی در آب‌بندان‌های منطقه دابودشت ۳۳ رشته دام هوایی شکارچیان را جمع‌آوری، چهار جایگاه استقرار شکارچیان را تخریب و پنج قطعه پرنده گرفتار در دام هوایی را رها کردند.

بر اساس این گزارش، ماموران یگان هنگام گشت‌زنی در منطقه کوهستانی لاریجان آمل هم از یک شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند. همچنین ماموران یگان آمل حین گشت‌زنی در رودخانه گرمرود دشتسر یک صیاد غیرمجاز را به همراه یک رشته دام ماهیگیری سالیک و ۶ قطعه ماهی دستگیر کردند. در بابل هم محیط‌بانی بندپی یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک قطعه حواصیل دستگیر کرد. ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست سوادکوه نیز حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی از ۲ شکارچی غیرمجاز ۲ قبضه سلاح شکاری، لاشه یک طاقه قرقاول و پنج قطعه کبک کشف و ضبط کردند.

ماموران محیط‌بانی، هولار ساری هم حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی یک متخلف را که اقدام به شکار یک راس گراز وحشی کرده بود به همراه یک قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند. همچنین ماموران پناهگاه حیات وحش سمسکنده نیز ۲۵ رشته دام هوایی را جمع‌آوری کردند. در شهرستان میاندورد هم ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست حین گشت و کنترل در پناهگاه حیات وحش دشت ناز ۲ شکارچی غیرمجاز رابه همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و یک قبضه تفنگ بادی دستگیر کردند. در عملیات مشترک ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست بهشهر و آشوراده حین گشت و کنترل در منطقه چاپقلی آشوراده  ۴۲ قطعه ماهی از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط کردند.

متخلفان شکاروصید با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. بر اساس گزارش رسمی محیط‌زیست مازندران، در نیمه نخست سال جاری ۲۰۷ شکارچی غیرمجاز در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود ۳۲ درصد کمتر شد.

کد خبر 559790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha