عملیات ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در همدان با برقراری ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهوری آغاز شد تا ۲۳ هزار واحد مسکن جدید در استان ساخته شود.

اقدام ملی مسکن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی همدان در این آیین گفت: تا امروز ۲۳ هزار متقاضی در سامانه این طرح نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد اطلاعات ۹ هزار و ۷۹۹ متقاضی پالایش‌شده است. درمجموع ۶۰ هزار ۱۱ مترمربع زمین برای اجرای این طرح واگذارشده است، با توجه به محدودیت‌های تأمین زمین تا به امروز برای هفت هزار و ۷۴۵ واحد این طرح، زمین تخصیص‌یافته است. به‌منظور جبران کمبود زمین، پیشنهاد گسترش شهرهای همدان و ملایر ارائه‌شده است.

داریوش حسینی بیان کرد: از تعداد افراد متقاضی این مسکن‌ها تا امروز یک هزار و ۳۰۸ متقاضی وجه اولیه را واریز کردند. هر متقاضی باید ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه واریز کند که درمجموع تاکنون نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان جمع‌آوری‌شده است. به افرادی که وجه واریز نکردند تذکرات لازم از طریق ارسال پیامک، داده‌شده است. ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارگزاران این طرح هستند.

وی افزود: برای اجرای این طرح، عملیات ساخت یک هزار و ۳۰۰ واحد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یک هزار و ۵۰۰ واحد به ستاد اجرایی فرمان امان و تعدادی در قالب گروهی به تعاونی‌ها و افراد شخصی واگذارشده است. برای ساخت مسکن و اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، تعهد این استان ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی است. در طرح اقدام ملی و تولید مسکن شهر همدان، خانه‌های مسکونی در کوی شهید مدنی، کوی شهید بهشتی و شهرک فرهنگیان ساخته می‌شود.

علی چهاردولی، معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) همدان نیز گفت: به‌منظور اجرا و آغاز عملیات ساخت طرح اقدام ملی و تولید مسکن، فراخوان پیمانکاران انجام‌شده است. شهرداری همدان مشارکت خوبی برای اجرای این طرح داشته است، برای اجرای این طرح، ۱۰۴ واحد در شهرک مدنی در مرحله برآورد عوارض شهرداری و ۴۸۰ واحد در شهرک فرهنگیان که بخشی از آن رفع معارض شده در دست اجرا است. ۶۰۹ واحد نیز در شهرک بهشتی داریم که در مرحله تهیه نقش اولیه است و درخواست داریم در این منطقه تعداد واحدها افزایش یابد.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود. متأهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تأمین هزینه ساخت و مالک خانه نبودن از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

کد خبر 559724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha