سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان عالیرتبه بیش از ۴۰ کشور امروز (سه‌شنبه چهارم تیرماه) در برلین گرد هم می‌آیند تا درباره کمک به بازسازی پلیس شهری فلسطین و راه اندازی نظام قضایی برای فلسطینی‌ها رایزنی کنند.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، آنگلا مرکل، صدراعظم و فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان این همایش را افتتاح خواهند کرد.

انتظار می‌رود بیش از ۲۰ وزیر امور خارجه و همچنین نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب در این کنفرانس حضور یابند.

امید آن وجود دارد که در این کنفرانس حدود ۱۱۸ میلیون یورو تعهد کمک مالی ظرف سه سال جمع‌آوری شود.

امروز همچنین قرار است گروه‌های مذاکره کننده رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان نشست سه جانبه‌ای را با حضور وزیر امور خارجه آمریکا در برلین برگزار کنند.

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، اهدا کنندگان کمک‌های بین‌المللی باید پیش از ارائه پول بیشتر به تشکیلات خودگردان فلسطین جهت حمایت از نیروهای امنیتی فلسطین، به تشکیلات خودگردان فلسطین برای پایان دادن به تخلفات در کرانه باختری فشار آورند.

گرچه نیروهای پلیس فلسطین نسبتاً سابقه پاکی دارند، اما گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی و محلی می‌گویند، دیگر نیروهای امنیتی در کرانه باختری از شکنجه استفاده می‌کنند و تعدادی از افراد را با انگیزه سیاسی بازداشت کرده‌اند.

کد خبر 55962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز