منیر قیدی در دومین تجربه کارگردانی خود فیلم جنگی «دسته دختران» را با بازی لیلا حاتمی در یکی از نقش‌های اصلی می‌سازد.

ليلا حاتمي

به گزارش همشهری آنلاین، قیدی که با «ویلایی‌ها» از ظهور یک فیلمساز آینده‌دار به ویژه در حوزه سینمای زنان و دفاع مقدس خبر داده بود، این بار یک ماجرای جنگی دیگر را دستمایه تولید فیلم قرار داده است؛ ۳۴ روز مقاومت جانانه مردم خرمشهر و رزمندگان پیش از نبرد نهایی و افتادن شهر دست نیروهای بعثی عراق. نبرد خرمشهر از اول مهر تا چهارم آبان ۱۳۵۸ طول کشید.

لیلا حاتمی پیش از این هم تجربه کار کردن با فیلمسازان دفاع مقدس را داشته اما هرگز مستقیم با جنگ و صحنه‌های جنگی درگیر نبوده است. مهم‌ترین فیلم کارنامه او در این گونه سینمایی «شیدا» به کارگردانی کمال تبریزی است که شاید بتوان آن را یک عاشقانه با پسزمینه جنگ دانست. «ارتفاع پست» ابراهیم حاتمی‌کیا هم پسزمینه جنگ دارد و پیامدهای جنگ را بر زندگی مردم خوزستان روایت می‌کند و سرانجام «بمب؛ یک عاشقانه» پیمان معادی که داستان آن در دوران موشکباران شهرها روایت می‌شود.

«ویلایی‌ها» نخستین بار سال ۹۵ در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و یکی از پدیده‌های آن دوره لقب گرفت. فیلم در جشن خانه سینما و دیگر رویدادهای مهم بسیار قدر دید و در اکران عمومی مردم از آن استقبال کردند.

کد خبر 559556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha