همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام جمعی از شعرای پیشکسوت و شعرای جوان کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام جمعی از شعرای پیشکسوت و شعرای جوان کشور یکشنبه شانزدهم مهر در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اشعار خود در وصف پیامبر گرامی اسلام(ص) و خاندان اهل بیت علیهم السلام و شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین اشعاری با مضامین دینی و اجتماعی را قرائت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنانی روند شعر و ادبیات فارسی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رو به رشد خواندند و تأکید کردند: شعرای کشور به ویژه شعرای جوان باید با استفاده صحیح و مناسب از زبان فاخر شعر، روح امید، حرکت و پیشرفت را در جامعه و مخاطبان خود بدمند.

ایشان با اشاره به اشعار خوبی که درخصوص مسائل ارزشی به ویژه شهادت، جهاد و دفاع مقدس سروده شده خاطرنشان کردند: باید فضای هنری و شعر در جامعه به سوی آرمانهای انقلاب و ایجاد شوق و انگیزه برای جبران عقب ماندگیها و تلاش خستگی ناپذیر سوق داده بشود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ویژگیهای شعر بعد از انقلاب، فضای شعر کشور را وارد مرحله جدیدی کرده است افزودند: مسئولان فرهنگی و اصحاب شعر و ادب باید این فضا را مغتنم بشمارند و در جهت حفظ و هدایت این دستاورد تلاش کنند.

ایشان همچنین شاعران جوان را به تلاش برای رسیدن به مدارج بالاتر شعر و ادب فارسی و اکتفا نکردن به یک حد خاص توصیه کردند.

در ابتدای این مراسم نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و حاضران روزه خود را بهمراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

کد خبر 5595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز