پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
۰ نفر

صید به روش کف‌روب مشهور به ترال در آب‌های سواحل مکران استان سیستان و بلوچستان به منظور حفظ ذخیره آبزیان با تلاش رسانه‌ها، مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس به مدت ۲ سال متوقف شد.

صید

به گزارش‌همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کشتی‌های ترال به صورت کف روب در کف دریا اقدام به صید و در واقع جارو کردن تمامی موجودات آبزی و دریایی می‌کنند. با این روش کشتی‌های ترال علاوه بر ماهی‌های غیرخوراکی‌هر نوع ماهی و آبزی دیگر را صید می‌کنند به طوری که در سال‌های اخیر به شدت ماهی در دریا کم شده و بیشتر صیادان‌هزینه‌های خود را نمی‌توانند تامین کنند.

با وجود اینکه مسئولان شیلات ایران به ویژه مدیران اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان بارها اعلام کرده اند که صید و صیادی بوسیله این کشتی‌ها ضرری ندارد زیرا این کشتی‌ها صید ماهیان غیرخوراکی و غیر حلال را انجام می دهند وهیچ ضرری برای صید قایق و لنج‌ها ندارند، کشتی‌های ترال در عمق بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری ماهی‌های غیرماکول را صید می‌کنند و این ماهی‌ها در ایران‌هیچ استفاده‌ای ندارند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهاردر مجلس شورای اسلامی با ابراز خوشحالی از متوقف کردن فعالیت صید ترال تاکید کرد: نه فقط ۲ سال بلکه باید برای‌همیشه صید ترال در دریای عمان متوقف شود و حتی نباید برای یک کشتی در این منطقه مجوز صید صادر شود.

معین‌الدین سعیدی اظهار کرد: در طول‌هشت ماه گذشته پیگیری‌های زیادی برای توقف صید ترال در سطح محلی، استانی و ملی انجام شده است که در نهایت با پیگیری‌هایی که در فراکسیون محیط زیست انجام شد وزارت جهاد کشاورزی و شیلات ایران موافقت کردند صید ترال را به مدت ۲ سال ممنوع کنند.

وی بیان کرد: مطالبات صیادان و مردم‌همواره در سفرهای مسئولان مختلف و نمایندگان مجلس مطرح می شد و حتی طرح سئوالی از وزارت جهاد کشاورزی و شیلات ایران با امضا  ۱۵ نفر از نمایندگان ارائه شد که خوشبختانه تمام این پیگیری ها منجر به ممنوع شدن صید ترال شد.

کد خبر 559413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha