مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب جنوب ‌شرق استان تهران گفت: با اختصاص حق‌آبه سد ماملو به قرچک، مشکل چند ساله این شهرستان در دستیابی به آب شرب بهداشتی و سالم برطرف شد.

سد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا نامداری در جلسه بررسی مشکلات تأمین آب شرب قرچک اظهار کرد: کمبود آب شرب موردنیاز شهرستان قرچک بر اساس مطالعات انجام شده و با توجه به وضعیت زمان مطالعه برای افق سال ۱۴۰۰، حدود ۵۵۰ لیتر بر ثانیه پیش‌بینی شده که کسری آن از طریق تخصیص و انتقال آب از تصفیه‌خانه هفتم سد ماملو و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی برطرف شد.

وی افزود: با انتقال آب سدماملو به قرچک، گام مهمی در تأمین آب شرب موردنیاز مردم این شهرستان در حوزه روستایی و شهری برداشته شد چرا که پیش از این، تمامی آب مورد نیاز شهرستان از طریق حفر و تجهیز چاه‌ها تأمین می‌شد که با انتقال آب از سد ماملو، تعدادی از چاه‌های آب این شهرستان از مدار بهره‌برداری خارج شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرق استان تهران گفت به‌منظور تأمین آب پایدار و استمرار خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مردم قرچک، برنامه‌های توسعه منابع آب سطحی در دستور کار قرار گرفته که در همین راستا، ۵ کیلومتر خطوط انتقال آب با استفاده از لوله چدن داکتیل ۹۰۰ میلی‌متری، احداث فاز نخست مخزن ذخیره آب شرب محمودآباد و احداث فاز اول مخزن ذخیره سایت باهری به زودی اجرا می‌شود. اجرای این طرح‌ها به هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد خبر 559339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha