رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی و مشارکتی اجرا می‌شود.

جنگل کاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فریبرز غیبی در حاشیه بازدید از پروژه بازسازی و احیای معدن سرب و روی انگوران در استان زنجان گفت: طی سال جاری ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی و مشارکتی در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از جذب مشارکت‌های مردمی، نهال‌های مناسب با آن منطقه در بین افراد بومی به منظور توسعه فضای سبز توزیع می‌شود. در کشور به تولید چوب نیازمندیم و ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور به اجرای طرح زراعت چوب اختصاص می‌یابد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: در راستای افزایش فضای سبز نیز ۶۸ هزار هکتار جنگل‌کاری با بذر و نهال اجرا می‌شود که اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.

غیبی در ادامه به تقویت تفکر مشارکتی با مردم نیز تاکید کرد و گفت: استان زنجان در اجرای طرح احیا و بازسازی معادن پس از فرآوری از جمله معدود استان‌هایی است که توانسته سریع‌تر از بقیه استان‌ها این طرح را در معدن سرب و روی انگوران به مرحله اجرا درآورد. در معدن سرب و روی انگوران نهال‌های ارس، زرشک و شیر خشت کشت‌ شده است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در اولویت کاری سازمان جنگل‌ها قرار گرفته، احیای جنگل‌ها و مراتع سوخته است. طرح احیا و توسعه در مراتع و جنگل‌هایی که به دلایل مختلف در آتش سوخته‌اند زودتر از دیگر مناطق اجرا می‌شود.

کد خبر 559310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha