کاهش پیاپی ارزش نمادهای صندوق ای تی اف پالایش یکم عملا سوددهی برای خریداران آن را غیرممکن ساخته است.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین اقتصادنیوز به نقل از جماران نوشت: بازگشایی ۴ شرکت پالایشی در روزهای گذشته و کاهش قیمت هر سهم این شرکت‌ها نسبت به آخرین قیمت‌ها ریسک خرید واحدهای صندوق ETF دوم را افزایش داده است به گونه‌ای که با در نظر گرفتن تخفیف اعمال شده از سوی دولت، قیمت فعلی سهام شرکت‌های پالایشی همانند دارایکم چندان جذاب به نظر نمی‌آید.

 افزایش قیمت سهام برخی از نمادهای این صندوق و در هفته گذشته، موجی از امیدواری را بین خریداران واحدهای etf دوم ایجاد کرد اما امروز(چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۹) تمام نمادهای این صندوق همچون روزهای گذشته هفته جاری با صف فروش مواجه شدند.

  • ارزش ETF پالایش یکم به پایین ترین مقدار رسید+ جدول ۳۰ مهر ۹۹

اگرچه قیمت هر سهم پالایشگاه تهران و اصفهان بسیار پایین‌تر از نرخ تخفیفی دولت قرار دارد و در صورت تداوم این رنج منفی، خرید آن سودی برای خریداران واحدهای  etf دوم در پی نخواهد داشت اما ارزش هر سهم پالایشگاه تبریز توانست در هفته‌های گذشته خود را به بالاتر از قیمت تخفیفی برساند تا در کنار نماد «شبندر» امید خریداران واحدهای این صندوق باشد.

پالایشگاه‌های تهران و اصفهان پس از بازگشایی در رنج قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت فروش دولتی قرار گرفتند که بایستی دید می‌توانند در روزهای آینده خود را بالا بکشند یا خیر.
 جدول زیر نمایانگر نوسانات سهام شرکت‌هایی است که در صندوق ETF پالایش یکم (دارا دوم) حضور دارند.

م شرکت بورسی ارزش هر سهم امروز(تومان)   میزان تغییرات نسبت به روز قبل قیمت تخفیفی هر سهم(تومان)
شبندر ۳۴۸۷ ۳.۴۱- ۲۷۵۲
شبریز ۳۲۸۸ ۲.۹۲- ۳۰۲۰
شپنا ۱۷۳۳ ۲.۰۴-  ۲۴۴۳
شتران ۱۴۵۰  ۳.۳۳- ۲۵۱۳

بخشی از سهام این شرکت‌ها که در اختیار دولت است در قالب صندوق etf با تخفیف ۳۰ درصدی به متقاضیان واگذار شد که مهلت پذیره‌نویسی این صندوق تا یک شنبه ۳۰ شهریورماه تمدید شده بود.

واحدهای ای تی اف دوم حداکثر تا یک ماه پس از آخرین روز عرضه خود، به قیمت روز قابل خرید و فروش خواهند بود.

کد خبر 559235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha