خودروهایی که پس از سوختگیری از جایگاه‌ها فرار می‌کنند، از این پس تخلف آنها ثبت و مراتب به صورت پیامکی به مالکان خودروها ابلاغ می‌شود.

درگیر پمپ بنزین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیمان کامران، رئیس انجمن جایگاهداران استان اصفهان با اشاره به متواری شدن برخی خودروها از جایگاه‌های سوختگیری بدون پرداخت وجه بنزین، گفت: بعد از افزایش قیمت بنزین از آبان سال گذشته با تخلفات شبانه برخی خودروها در جایگاه‌های سوخت مواجه شدیم. متاسفانه برخی خودروها در نیمه‌های شب بعد از سوختگیری به ویژه در جایگاه‌های بنزین اطراف شهر بدون پرداخت وجه فرار می‌کنند.

وی افزود: این اقدام موجب درگیری بین کارگران جایگاه‌ها و جایگاه‌داران می‌شود، چرا که کارگر باید این هزینه بنزین را از جیب خود پرداخت کند. متاسفانه در زمان وقوع چنین حوادثی کارگران جایگاه‌ها با چوب، سنگ و... به خودروهایی که در حال فرار هستند، آسیب می‌زدند که علاوه بر بار مسئولیت برای کارگر، بعضا موجب خطرات جانی و مالی می‌شود. تاکنون بیش از ده‌ها مورد از حوادث فرار خودروها از جایگاه ها بدون پرداخت وجه در اصفهان رخ داده که گاه منجر به برخی خسارات شده است.

کامران تاکید کرد: بر این اساس انجمن جایگاه‌داران استان اصفهان از دادستان اصفهان درخواست کرد بدون رعایت تشریفات قانونی و اداری، شرایط برخورد با این دسته خودروها را مهیا کند. پرداخت نکردن وجه بنزین و متواری شدن از جایگاه سوخت جزو جرائم مشهود است و پلیس حق رسیدگی به این مساله را دارد. بنابراین با دادن این اختیار به پلیس اصفهان و ارائه مستندات و فیلم فرار خودرو از جایگاه، از این به بعد پیامک توقیف خودرو به مالک خودرو ارسال خواهد شد.

رئیس انجمن جایگاهداران اصفهان گفت: یکی از مشکلات جایگاه‌ها به ویژه در زمان شیوع کرونا بحث تبادل وجه نقد است که با توجه به اینکه ابتدا باید سوختگیری انجام و بعد وجه دریافت شود، نمی‌توانیم بنزین را غیرنقدی به افراد تحول دهیم. در بسیاری مواقع رانندگان بعد از سوختگیری اعلام می‌کنند تنها وجه نقد دارند. از همان ابتدای شیوع کرونا هم این موضوع را از سوی کمیسیون بهداشت مجلس پیگیری کردیم که در پی آن نامه‌ای به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای اصلاح سیستم تحویل بنزین ارسال شد اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

کد خبر 559040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha