چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

 قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی دیروز ۲۶,۰۲۰ (بیست و شش هزار و بیست تومان) اعلام شد که نسبت به روز قبل از آن کاهش داشته است. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۰۲۰(بیست و شش هزار و بیست تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۸,۴۵۰(بیست و هشت هزار و چهارصد و پنجاه تومان) اعلام شد.

صرافی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهروند، همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۱,۳۲۰(سی و یک هزار و سیصد و بیست تومان) و قیمت فروش یورو ۳۳,۷۵۰(سی و سه هزار و هفتصد و پنجاه تومان) بوده است.

قیمت دلار در بازار آزاد دیروز نیز با ۳,۳۵۴ تومان کاهش، ۲۷,۵۴۹ تومان معامله شد. در طی معاملات دیروز، ۳۰,۹۰۶ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۵۴۵ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

به نظر می‌آید بازار توان صعود بیشتر در کانال ۳۰ هزار تومان را نداشت. بازار ارز در یک معادله اخبار در روزهای اخیر قرار گرفته بود؛ مشخصا ۴ خبر مثبت بنیادی وجود دارد.
۱- شفاف‌سازی در بازار ارز باعث شد تا همه نسبت به حجم عرضه و تقاضا در بازار روشن باشند. همچنین میزان مداخله بازارساز می‌تواند نشان دهد که نرخ در روزهای آینده افزایشی خواهد بود یا خیر.

۲- تقاضایی در بازار متشکل برای دلار وجود ندارد. مثلا دیروز ۷۵ میلیون دلار در بازار متشکل عرضه شد، اما کمتر از یک میلیون دلار خریدار وجود داشت. این یعنی، صرافی‌ها کاملا به این نتیجه رسیده‌اند که در بالای قیمت ۳۰ هزار تومان، دست به خرید نزنند. این خبر بنیادی نیز می‌تواند برای خریداران خرد قابل توجه باشد.

۳- یک مقام وزارت خارجه اعلام کرد که دستاورد عبدالناصر همتی از سفر به عراق مثبت بوده است. ترجمه این خبر آن است که بازار ارز احتمالا از سمت عرضه، باید منتظر آزادسازی ۵.۵ میلیارد دلار باشد. اگرچه این دلارها احتمالا از عراق نمی‌رسد، اما می‌تواند به معنی رهایی منابع ارزی بانک مرکزی از نرخ ۴۲۰۰ تومان باشد.

۴- اخبار مربوط به انتخابات آمریکا قرار دارد. چینش اخبار در برابر انتخابات آمریکا، به نظر کارساز شده و توانسته بازار ارز را از تقاضای بالا، حداقل به شکل مقطعی خلاص کند.

کد خبر 558980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 21
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • الم IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    46 4
    دلیل تراشی چهارگانه چرت و پرتی بیش نیست اولا کدام شفاف سازی دوم چرا فکر میکنید خریداری نوسان گیران ارزش ارز را تایین میکنند سوم اینکه ازادی منابع عراقی و ورود اجناس به جای ارز تولید کننده گان را زمین گیر میکنه چهارم اینکه انتخابات امریکا و در حقیقت ساخت و پاخت دولت چه سودی میتواند داشته باشد یعنی اینکه روز از نو روزی از نو فروش نفت و ایجاد بازار مصرفی و رانت و خورد و خواب دولتیها و بیکاریها و فقر و بدبختی و دوباره اقتدار دولتی انها بخورند بقیه تماشاگر به خودشان بنازند و قهرمان سازی نمایند
  • ابدانی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    27 39
    به نظرم تنها دلیل میتواند سخن رانی رییس نیروهای مسلح باشد که گفت به همه کشورها می توانیم سلاح صادر کنیم
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    38 23
    دلیلش فقط خبر اسیضای روحانی بود اگه یک هفته ادمه پیدا می کرد دلار رو مرز 15بود