سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

تعداد کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان اردبیل در مقایسه با سایر استان‌ها کم اما تعداد خانواده‌های متقاضی برای فرزندپذیری در استان بیشتر شده است.

فرزندخواندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افزایش تقاضای فرزندخواندگی در استان اردبیل گفت: خوشبختانه آمار تعداد کودکان بدسرپرست و بی سرپرست استان در مقایسه با سایر استان ها کم است ولی تعداد خانواده‌های متقاضی برای فرزندپذیری در استان اردبیل بیشتر شده است.

 خسرو امیدوار اظهار کرد: اولویت‌بندی برای واگذاری کودک به خانواده‌ها به ترتیب با زن و شوهر بدون فرزند، سپس دختران مجرد بالای ۳۰ سال و زنان بدون شوهر فاقد فرزند و در نهایت با زن و شوهر فرزنددار است.

 وی درخصوص شرایط واگذاری کودک به متقاضیان فرزندخواندگی گفت: اول این که باید ۱۰ سال از ازدواج متقاضیانی که فرزند ندارند گذشته باشد و مدارکی مبنی بر بچه‌دار نشدنشان از سوی پزشک قانونی به سازمان بهزیستی ارائه کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: سرپرستی متقاضیان پذیرفتن فرزند مراحل دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها معرفی متقاضیان به دادگاه و صدور رأی سرپرستی (دوره شش ماهه آزمایشی) است، دادگاه در این جلسه حکم سرپرستی موقت برای شش ماه را برای زوجین صادر می‌کند و با ارائه این حکم به مرکز بهزیستی آن‌ها می‌توانند کودک را تحویل بگیرند.

امیدوار ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده  از سال ۷۴ تاکنون از زمانی که شرایط و تحویل کودکان به خانواده‌ها نظام‌مند و بر اساس قانون مصوب انجام شده، تربیت و پرورش  کودکان به مراتب مطلوب تر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای جلوگیری از مشکلات آتی فرزندخواندگان و این که در آینده به لحاظ شرعی مشکل ازدواج با محارم پیش نیاید، بحث محرمیت توسط کارشناسان مذهبی انجام می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر این که راه اندازی  سامانه باعث آگاهی بیشتر متقاضیان شده است، خاطرنشان کرد: ضروری است خانواده‌ها از نظر آگاهی و تحصیلی در حدی باشند که بتوانند شرایط مناسب‌تری از نظر تربیتی و آموزشی برای فرزندان ایجاد کنند، خصوصاً که با توجه به تعداد بسیار بالای متقاضیان فرزندپذیری در استان اردبیل، حق انتخاب برای سازمان محفوظ بوده و می‌توانیم با هدف تأمین مصالح عالیه کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، بهترین و مطلوب‌ترین خانواده را برای فرزندان انتخاب کنیم.

وی همچنین از عدم استقبال خانواده‌های اردبیلی از مراقبت مشارکتی از کودکان بدسرپرست و کودکان معلول خبر داد و افزود: از کودکانی که اولیاء آنها در زندان بوده یا به هر دلیلی موقتا توان نگهداری ندارند استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد.

کد خبر 558889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha