‌نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر از برخورد نیروی انتظامی با معاملات کاغذی طلا و افزایش چشم گیر طلای آبشده به بازار خبر داد و گفت: قیمت سکه نسبت به دیروز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

طلا هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد کشتی‌آرای ضمن اشاره به ثبات اونس جهانی طلا از کاهش یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به دیروز خبر داد و اظهار داشت: علت اصلی کاهش قیمت طلا و سکه و به دنبال آن کاهش قیمت ارز، عرضه بیش از حد طلای آبشده در بازار است.

وی افزود: این موضوع باعث شد تا قیمت طلا کاهش یابد و کاهش قیمت طلا نیز منجر به کاهش قیمت سکه شد و برای اولین بار این موضوع منجر به کاهش قیمت ارز در بازار نیز شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش عرضه طلای آبشده در بازار، برخورد نیروی انتظامی با معاملات کاغذی طلا در بازار است و همین موضوع باعث افزایش فروش طلا در بازار و کاهش قیمت ها شده است.

سکه

کشتی آرای درباره قیمت طلا و سکه در بازار گفت: هم اکنون هر اونس طلا در بازار ۱۹۰۷ دلار، قیمت سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ‌ نیم سکه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

به گفته وی، قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار که تا نزدیک ۲ میلیون تومان افزایش یافته بود امروز به یک میلیون و ۷۲۵ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی آرای با بیان اینکه همچنان قیمت ها در بازار حباب دارد، تصریح کرد: بیشترین حباب برای سکه طرح جدید است با حباب یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی؛ البته قطعات دیگر سکه نیز همچنان دارای حباب بالای یک میلیون تومانی هستند که علت آن نیز عدم عرضه کافی سکه در بازار است.

کد خبر 558858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha