سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به حادثه کارخانه پودر ماهی قشم گفت: با کسب اطلاع از بروز حادثه در کارخانه پودر ماهی گروه کارشناسی و بازرسی کار برای بررسی ابعاد مختلف حادثه به محل اعزام شد.

کارخانه پودر ماهی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، هادی ابراهیمی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت درگذشت چهار کارگر کارخانه پودر ماهی در قشم اظهار کرد: بررسی‌های اولیه حادثه دلخراش در شهر سوزای قشم نشان‌دهنده بی‌توجهی به نکات ایمنی بود. گازسنجی کارشناسان تجمع گاز سولفید هیدروژن و منواکسید کربن و کاهش اکسیژن محیط را به اثبات رساند. با کاهش اکسیژن، یک کارگر دچار حادثه شد و چهار کارگر دیگر برای نجات جان همکارشان درون حوضچه ماهی رفتند که متأسفانه گاز آنها را هم گرفت. در نهایت در این حادثه چهار نفر جان دادند و یک نفر آسیب دید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نداشتن تهویه مناسب حوضچه محل انجام فعالیت کارگران، نظارت نکدرن بر عملکرد کارگران، ارزیابی نشدن خطرهای احتمالی از سوی کارفرما و گازسنجی نشدن قبل از ورود کارگران به فضای بسته را از جمله عوامل وقوع حادثه عنوان کرد. نبود وسایل حفاظت فردی مناسب برای کارگران شامل ماسک تنفسی، حمایل‌بند و لنیارد هنگام ورود به فضای بسته جزو دیگر نواقص ایمنی این کارگاه است. در حال حاضر به دستور مقام‌های قضایی استان، مدیر عامل این مجموعه در بازداشت است و کارگاه هم مهر و موم شده است.

برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، بازرسی مجدد از پنج کارگاه تولید پودر ماهی در شهرستان قشم در دستور کار بازرسان اداره کار قرار گرفته است.

کد خبر 558684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha