شهرواره ایرانشهر به عنوان رویداد ویژه تولید آثار فرهنگی هنری شهرداری‌های کلانشهرهای ایران با ۲ محور کرونا و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

سیدمهران عالم‌زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهردار کرمان گفت: این رویداد در پنج بخش انیمیشن‌های کوتاه، موشن‌گرافیک، فیلم کوتاه صدثانیه‌ای، گرافیک شامل طراحی پوستر، بولتن، بروشور و تبلیغات محیطی و ایده‌های خلاق نمایشی برگزار خواهد شد.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: با توجه به اقدامات قابل توجه شهرداری‌ها در ۲ حوزه مقابله با ویروس کرونا و همچنین شهادت سردار عزیز اسلام سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در این رویداد رقابتی تولیدات سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این رویداد ملی با مشارکت و همکاری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران برگزار خواهد شد، از دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو درخواست کرد یونسکو نیز در برگزاری این رویداد با شهرداری کرمان همکاری کند.

شهردار کرمان به برگزاری مسابقه جهانی نقاشی کودک با موضوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کرمان به‌عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شده، در تلاش هستیم تا رویداد بین‌المللی نقاشی کودکان را نیز به میزبانی شهرداری کرمان و با مشارکت یونسکو برگزار کنیم.

همکاری یونسکو در برگزاری ۲ رویداد بین‌المللی

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نیز ۲ رویداد شهرواره ایران شهر و مسابقه جهانی نقاشی کودک را ابتکاری بسیار خوب دانست و گفت: هر ۲ رویداد با موضوع کرونا قابلیت برگزاری به‌صورت بین‌المللی را دارد.

حجت‌الله ایوبی با بیان اینکه در برگزاری هر ۲ رویداد با شهرداری کرمان همکاری خواهیم کرد، گفت: شهرداری‌های شهرهای مختلف دنیا در خصوص مقابله با کرونا، فعالیت‌های زیادی داشته‌اند بنابراین تلاش می‌کنیم از سوی یونسکو به شهرهای جهانی یونسکو فراخوان داده شود تا این رویدادها با موضوع کرونا به‌صورت بین‌المللی برگزار شود. به‌زودی طرح برگزاری هر ۲ رویداد را به دفتر یونسکو اعلام خواهیم کرد تا علاوه بر همکاری یونسکو در برگزاری این رویدادها، تلاش کنیم به‌صورت بین‌المللی برگزار شوند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به ایجاد گالری مجازی و برگزاری جشنواره‌های مختلف مجازی بیان کرد: مسابقه جهانی نقاشی کودک را می‌توانیم از طریق گالری مجازی یونسکو برگزار کنیم. یونسکو توجه ویژه‌ای به شهرها و مسائل مربوط به مدیریت شهری دارد و وجود شبکه‌های بزرگی مثل شهرهای خلاق و شهرهای یادگیرنده هم، نمونه‌هایی از توجه یونسکو به شهرها است.

کد خبر 558683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha