وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه چند فرد و شرکت چینی را به دلیل ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزارت خزانه داری آمریکا چند فرد و شرکت چینی را به دلیل ارتباط با ایران به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

خزانه‌داری آمریکا اسامی ۲ تبعه چین را به بهانه ارتباط با شرکتی به نام «هلدینگ ریچ» در شانگهای که سابقاً گزارش‌هایی درباره همکاری‌اش در دور زدن تحریم‌های ضدایرانی منتشر شده بود در فهرست تحریم قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا یک تبعه استرالیا به بهانه ارائه کمک‌های مالی به القاعده در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است. 

نام این شخص که هویتش «احمد طالب لقمان» اعلام شده در بیانیه‌ای که خزانه‌داری آمریکا عنوان «تحریم‌های مرتبط با ایران و تحریم‌های ضد تروریسم» انتخاب کرده قرار گرفته است. 

این تحریم‌ها در حالی اعلام می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا چند روز پیش ۱۸ بانک و نهاد مالی ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

«تامین سرمایه امین»، «بانک کشاورزی»، «بانک مسکن»، «بانک رفاه کارگران»، «بانک شهر»، «بانک اقتصاد نوین»، «بانک قرض‌الحسنه رسالت»، «بانک حکمت ایرانیان»، «بانک ایران زمین»، «بانک تعاون منطقه‌ای اسلامی»، «بانک کارآفرین»، «بانک خاورمیانه»، «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران»، «بانک پاسارگاد»، «بانک سامان»، «بانک سرمایه»، «بانک توسعه تعاون» و «بانک گردشگری» براساس این تصمیم، تحت تحریم‌های ثانویه قرار گرفتند.

در حالی که بیش از ۲ سال از سیاست دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اعمال فشار حداکثری علیه ایران می‌گذرد، دولت آمریکا در تحقق هدف خود برای به پای میز مذاکره کشاندن ایران و دستیابی به توافق جدید دلخواه واشنگتن، ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

تحریم ۲ شخص حقیقی و ۶ شرکت خارجی

خبرگزاری تسنیم هم نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد نام ۲ شخص حقیقی و ۶ شرکت خارجی به دلیل نقض تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، افزوده شده است.

در بین افراد و نهادهای که وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم آنها خبر داده است نام ۲ شهروند و ۴ شرکت چینی و ۲ شرکت به ثبت رسیده در هنگ‌کنگ به چشم می‌خورد.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم‌ها سخن گفته‌اند.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهانی، پیش‌بینی کرده است که ایران در سال جاری میلادی همانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان (اعم از درحال‌توسعه، نوظهور یا توسعه‌یافته) در سال جاری میلادی تحت تأثیر بحران جهانی کرونا رشد اقتصادی منفی را تجربه خواهد کرد، اما نرخ رشد اقتصادی ایران برای سال آینده میلادی ۳.۱ درصد پیش‌بینی شده است.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم‌ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان‌های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

در ماه‌های اخیر سران چندین کشور و همچنین مقامات نهادهای بین‌المللی از دولت آمریکا خواسته‌اند دست‌کم بخشی تحریم‌های خود علیه ایران را بردارد تا بخش بهداشت و درمان ایران بهتر بتواند با روند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

اما مقامات آمریکایی ــ که به‌نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر ایران قلمداد می‌کنند ــ نه‌تنها تاکنون هیچ واکنش مثبتی به این درخواست‌ها نشان نداده‌اند، بلکه تحریم‌های تازه‌ای را طی ماه‌های گذشته علیه ایران و افراد و شرکت‌هایی که به‌زعم آنها با ایران همکاری داشته‌اند، وضع کرده‌اند.

کد خبر 558616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha