ضرورت اتخاذ سیاستگذاری مناسب پولی، مالی و تجاری به منظور مدیریت نرخ ارز و تامین ارز کالاهای اساسی تا پایان سال موضوع نشست مشترک ۵ عضو اقتصادی کابینه با رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس بود.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف شب گذشته یکشنبه ۲۷ مهر میزبان رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت، وزیر صمت و وزیر جهاد و کشاورزی در تالار آینه مجلس شورای اسلامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر ضرورت رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: متاسفانه اکنون قیمت اقلام اساسی سفره خانوار مانند مرغ و تخم مرغ فراتر از انتظار رشد داشته و این وظیفه ما مسئولان است که نگذاریم، فشارهای اقتصادی به بدنه جامعه به وِیژه اقشار کم درآمد منتقل شود.

قالیباف تصریح کرد: باید با یک مدیریت صحیح و شایسته نسبت به مدیریت نحوه تخصیص ارز به کالاهای اولویت دار اقدام و درباره ثبت سفارش کالاهای لوکس و یا حتی غیر ضروری تجدیدنظر کرد.

وی افزود: ما در همین وضعیت فعلی می توانیم با اتخاذ سیاستگذاری شایسته در حوزه مالی، پولی و تجاری از این گردنه عبور کنیم. به شرط آنکه همه دست به دست هم بدهیم، پای کار باشیم و مردانه برای منافع این مردم تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرروت هم افزایی و هماهنگی دستگاه های مسئول در حوزه سیاست پولی، مالی و تجاری تاکید کرد و گفت: در وضعیت فعلی ما باید فرآیند تهاتر کالا را تسهیل کنیم و غل و زنجیر بروکراسی اداری را از پای کسب و کارها و تجار و بازرگانان باز کنیم.

در این جلسه همچنین قالیباف با انتقاد شدید از نحوه حمایت از واردات کالاهای اساسی با ارز ترجیحی تصریح کرد: همانطور که در سال ۹۷ ، با خاصه خرجی ارز ۴۲۰۰ تومانی کشور را دچار چالش کردیم، امروز هم با تخصیص ارز ترجیحی به نام مصرف کننده و به کام دلال، منابع این کشور را هدر می دهیم.

وی تاکید کرد: باید زنجیره واردات و تولید کالاهای اساسی به درستی رهگیری شود و هرگونه حمایت از سمت مصرف کننده صورت گیرد. تولید بیش از آنکه به سوبسید نیاز داشته باشد، نیاز دارد که دستگاه های اجرایی پایشان را از گلوی تولید بردارند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر نقش نظارتی مجلس یادآور شد: به منظور پیگیری و نظارت بر جمع بندی های مطرح شده در این جلسه، کمیسیون های مجلس جلسات نظارتی خود را برگزار می کنند و این جلسه مشترک نیز هر ۱۰ روز یکبار برگزار می شود.

در این جلسه، اعضای دولت گزارشی از آخرین وضعیت واردات نهاده های کالاهای اساسی و همچنین نحوه تامین ارز ترجیحی و نیمایی برای این کالاها ارائه کردند و نسبت به تامین کالاهای اساسی تا پایان سال تضمین دادند.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی درخصوص بازار ارز و دلایل افزایش قیمت ارائه کرد و در ادامه وزیر اقتصاد نیز اظهار امیدواری کرد نسبت به تامین کسری بودجه در ۵ ماه باقیمانده، بدون بحران تلاش های لازم صورت پذیرد.

کد خبر 558415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 144
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    این جلسات سرکاری. مگه دست این‌است که بزارند یا نزارند.
  • محمد NL ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    114 8
    این همه مطلب‌ از رئیس مجلس نوشته اید ودوجمله از وزرا پس دلایل مشکلات اقتصادی از نظر وزرا کجاست، قرار بوده موارد ومشکلات بررسی شود و کم کاری وزرا مشخص شود. وضعف دولت مرتفع گردد.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    80 21
    همه باهم جهادسازندگی یک دست صدانداره
  • مریم IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    96 17
    سلام چه جالب هیچکدومشون نمیدونستن قیمت اقلام ضروری مردم رفته بالا...محمد باقر که رفته سیستان بهش گفتن تازه فهمیده چقد اوضاع خرابه جلسه ضروری گرفتن....حالا بازم خدا را شکر حالا بهتر از نوش دارو بعد از مرگ سهرابه....خدا رحم کرد رفتی سیستان
  • فریبرز GB ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    92 54
    همش شو و برنامه تبلیغاتی است البته دکتر خلبان قالیباف تو فاجعه پلاسکو هم تو شورای شهر گفت من خودم با دست خالی اهنای دآغ رو پرت میکردم اونور. کلا سوپرمنی هستند ایشون گلی که به سر شهرداری تهران زد کافی است
  • Reza IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    در کل هنر ما ایرانی ها شرکت در راهپیماییها و تجمعات بود . اون هم به لطف کرونا بساطش جمع شد . ...
  • رضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    جمع کنیدبابا.مردم رو..حساب کردید،فقط شعار.قالیباف یه زره ازفکرکردن به پست ومنصب(ریاست جمهوری) بیرون بیا،وبزامردم کارکن.والله مردم مشکل گرانی و تورم دارن
  • امیر IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    جلسه گذاشتن برای درد و دل کردن نیست صورت مسئله مشخصه کار انجام بدین که نتیجه دیده بشه وگرنه در روز هزار تا جلسه بذارید فایده نداره .
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    99 25
    قالیباف سالها تلاش کرد به قدرت برسد مردم بهش رای ندادن ولی براحتی باز قدرتو گرفت البته بخاطر فامیل بودنش ...
  • علیمردان خان بختیاری IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    69 36
    بابا قالیباف رییس جمهور دیگه بیشتر میخواهید ایران میشه بهشت برین
  • قلندر‌‌‌ IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    59 12
    خدا‌گنه‌حداقل‌یکی‌بفکر‌مردم‌بدبخت‌باشدهمه‌روانی‌شدن‌بچه‌وبزرگ‌من‌که‌میگم‌خدایا‌مرگ‌چقدر‌خجالت‌پیش‌زنو‌بچه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    81 12
    وقتی خونه روبخواهی خراب کنی با یه لودر یکساعته خراب میشه ولی ساختنش اوستا میخواد چند سال وقت این جلسات خالی بندی وسر کاری هست وتبلیغ والا نباید رسانه ای بشه
  • هادی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    سلام. راستی ریاست محترم مجلس شما هم دنا پلاس اتومات گرفتی؟