نیمی از تحلیل‌گرانی که در نظرخواهی درباره پیش‌بینی نوسانات امروز شاخص بورس تهران شرکت کرده‌اند بر این باور هستند که امروز شاهد روندی متعادل در بازار سهام خواهیم بود.

بازار بورس تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، تنها یک نفر از شش تحلیل‌گر شرکت‌کننده در  این نظرخواهی وضعیت صعودی برای شاخص کل را پیش‌بینی می‌کند.

به صورت کلی تحلیل‌گرانی که روند امروز شاخص بورس تهران را منفی ارزیابی می‌کنند براین باورندکه با توجه به اینکه دیروز شاهد منفی شدن شاخص‌های بازار سرمایه و خروج سرمایه‌های حقیقی از بازار بودیم. احتمالاً منفی شدن بازار به دلیل خبر منتشر شده در رابطه با افزایش نرخ سود سپرده به ۲۵ درصد بوده است. علاوه بر این انتظارات تورمی که قبلا فعالان بازار سرمایه داشتند، دیگر وجود ندارد. با این اوصاف احتمالا امروز نیز بازاری منفی خواهیم داشت.

آنها همچنین تاکید می‌کنند: انتشار خبر مربوط به فروش شرکت‌ها با نرخ ارز دستوری، موجب روند منفی دیروز بورس شد، این روند امروز هم  قاعدتا ادامه خواهد داشت.

تحلیل‌گرانی که روند امروز بورس را پیش‌بینی کرده‌اند، نیز معتقدند که  سایه انتخابات آمریکا به شدت فضای بورس را پر ابهام کرده است، در این فضا بسیاری از معامله‌گران  به سمت محافظه‌کاری سوق داده شده‌اند، با وجود اصلاح قیمتی چند ماه اخیر و قیمت مناسب سهام در بازار بعید به نظر می‌رسد که معامله‌گران ریسک خرید در این ایام را بپذیرند در نتیجه باید شاهد وضعیت متعادلی در بورس تهران باشیم.

کد خبر 558370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فقیر و بی سهم IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    8 0
    اینا هر روز یه بازار متعادل پیش بینی می کنند، با اینحال هر روز می بینیم سرمایه گذاران در بورس تهران نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از دیدگاه حسابداری نیز زیان کرده و خسارت می بینند. خرید ملک در آن سوی مرزها و خرید سهام آن طرفی برای آنهایی که حساب و کتاب سرشان می شود و دستشان باز تر است شده است راه حل پیشگیری از خسارت!!!