رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر از جریمه ۸۰ میلیون ریالی برای یک فرد آلوده‌کننده محیط زیست این شهرستان استان گیلان خبر داد.

آبیاری فاضلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی محمدپور بیان کرد: یکی از ساکنان رحیم آباد رودسر که از طریق دفع غیر اصولی فاضلاب دامی باعث آلودگی و مزاحمت بهداشتی ساکنان مجاور شده بود با حکم قضایی به پرداخت هشتاد میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.

وی ادامه داد: با وجود صدور چندین بار اخطاریه زیست محیطی و تمکین نکردن صاحب واحد، نامبرده با تشکیل پرونده حقوقی به مراجع قضایی معرفی شد. متخلف در مراجع قضایی به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی ذکر شده، محکوم شد.

در اردیبهشت امسال یک شهردار و چهار دهیار در شهرستان رودسر به‌دلیل تخلفات محیط زیستی به حبس و انجام خدمات عمومی محکوم شدند؛ چهار دهیار در شهرستان رودسر به‌علت انباشت پسماند در معابر عمومی و فضای باز حوزه استحفاظی خود و همچنین یک شهردار بدلیل دفن غیر اصولی پسماند به دادگاه معرفی و محکوم شدند.

با توجه به کنترل و پایش مستمر کارشناسان این اداره از جاده ها و معابر عمومی شهرستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه پسماند، پس از مستندسازی، اخطاریه‌های لازم برای پاکسازی و رفع مشکل داده می‌شود و مدیر مربوطه در صورت عدم تمکین به مفاد اخطاریه به دادگاه معرفی خواهد شد.

شهرستان رودسر در ۱۰۰ کیلومتری رشت در شرق گیلان واقع شده است و از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز، از خاور به رامسر و از باختر به املش و لنگرود منتهی می‌شود.

کد خبر 558144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha