دستگاه فوق پیشرفته تست هورمون برای کمک به درمان زوج‌های نابارور با حضور جمعی از مسئولان استانی در جهاد دانشگاهی قزوین رونمایی و بهره‌برداری شد.

رونمايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ارزش تقریبی این دستگاه که با همت خیران تهیه و در اختیار جهاد دانشگاهی قزوین قرار داده شده در حال حاضر حدود ۳۰ میلیارد ریال است. دستگاه قادر به انجام ۶۰ تست است و در تشخیص بیماری های مختلف به ویژه ناباروری می تواند کمک کند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از این دستگاه گفت: با توجه به اهمیت حوزه درمان و لزوم تقویت آن در استان قزوین به همت مجمع خیران کشور و استان مشکلات درمانی قزوین شناسایی شده و قرار است براساس این مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

فاطمه محمدبیگی افزود: فهرست موارد مورد نیاز مراکز درمانی قزوین به مجمع خیران کشور ارسال و با همت خیران کشوری و استانی توانستیم دستگاه تست هورمون تمام اتوماتیک تهیه کنیم و در اختیار جهاد دانشگاهی قزوین قرار بدهیم. ارزش دستگاه در زمان تهیه هشت میلیارد ریال بود که با توجه به افزایش قیمت‌های موجود می‌توان گفت ارزش فعلی آن ۲۹ میلیارد ریال است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پیش‌ از این یک نمونه از این دستگاه در استان قزوین موجود بود، افزود: دستگاه یاد شده این قابلیت را دارد که در هر ساعت ۵۰۰ تست هورمونی را بررسی و در مدت زمان نیم ساعت پاسخ بدهد. دستگاه تست هورمون می‌تواند بیش از ۶۰ نوع تست انجام دهد و در تشخیص بیماری‌های مختلف به ویژه در زمینه باروری کمک کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی سرعت خوبی در ارائه خدمت دارد و تلاش کرده است که دسترسی مردم به خدمات آزمایشگاهی را تسهیل کند و با توجه به پویایی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد خیران تمایل دارند به این حوزه کمک کنند.

محمدبیگی اضافه کرد: امیدواریم در آینده شاهد مشارکت بیشتر خیران در حوزه ناباروری و توسعه تجهیزات مربوط به آن باشیم و با شناخت خدمات مورد نیاز بتوانیم از ظرفیت بیشتر خیران استانی و کشوری استفاده کنیم. مسئول دانشگاه علوم پزشکی قزوین حمایت خوبی از جهاد دانشگاهی دارد و امیدواریم سایر مسئولان هم از این نهاد فعال، پویا و به‌روز بیشتر حمایت کنند.

کد خبر 558131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha