در آستانه سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)؛ مراسم تشییع ۵ تن از آلاله‌های کربلای خان طومان، صبح امروز ۲۴ مهر به صورت خودرویی در شهرهای ساری، قائم‌شهر، فریدون‌کنار، بابل و آمل برگزار شد.

5 شهید خان طومان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم؛ شهید محمود رادمهر، شهید محمد بلباسی، شهید حسن رجایی فر، شهید رضا حاجی‌زاده و شهید علی عابدینی با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مقابل ساختمان نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرهای ساری، قائم‌شهر، بابل، آمل و فریدون‌کنار تشییع و در گلزار شهدای زادگاهشان خاک‌سپاری شد.

۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، در نبرد خان طومان سوریه شهیدان محمد بلباسی از قائم‌شهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی فر و سید رضا طاهر از بابل، سید جواد اسدی و محمود رادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود، علیرضا بریری از بابلسر، علی عابدینی از فریدون‌کنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر به شهادت رسیدند.

شهرک خان‌طومان یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌رسانی تکفیری‌ها به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب سوریه بود. این شهرک در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شهر حلب واقع است و به‌ خاطر نزدیکی به اتوبان حلب - دمشق در جنگ داخلی سوریه دارای اهمیت راهبردی بود.

پیکر پاک و مطهر ۵ شهید مدافع حرم از استان مازندران به همراه سه شهید دیگر در عملیات جستجو در منطقه خان طومان سوریه، پس از پنج سال شناسایی و به وطن بازگشتند و تنها پیکر شهید کابلی هنوز شناسایی نشده است.

کد خبر 557619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha