اولین مرکز جامع درمانی و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد در شیراز با هدف تداوم درمان و مقابله با برگشت به اعتیاد در خدمت مددجویان قرار گرفت.

مراسم افتتاحیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدصادق کشفی‌نژاد در آیین افتتاح این مرکز جامع درمانی و بازتوانی عنوان کرد: این مجموعه در فضایی به مساحت ۳۶۰۰ مترمربع، تکمیل‌کننده حلقه درمانی پس از اعتیاد است و براساس آن، بیمار بعد از ورود به مرکز طی سه مرحله سم‌زدایی، بازتوانی اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی و مقابله با وسوسه های و بازگشت و پیشگیری تحت نظر خواهد بود.

وی افزود: سم‌زدایی فرد به مدت ۱۴ روز و بازتوانی اجتماعی به مدت سه و نیم ماه و آموزش‌های پیشگیری و مهارت‌های زندگی پس از ترخیص به‌مدت یک‌سال انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی فارس انجام درمان‌های دارویی، غیردارویی و آموزش را از مزیت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: در هر دوره ۶۰ نفر در این مجموعه پذیرش می‌شوند که زیر نظر روانشناسان و مددکاران تحت درمان قرار می‌گیرند. 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه هیچ آسیب اجتماعی به صورت جداگانه وجود ندارد، ابراز داشت: همه مشکلات اجتماعی یک منشأ دارند که با هدف گذاری می‌توان تا حدودی آن‌ها را کنترل کرد.

کیوان نیازی گفت: با هدف گذاری برای اعتیاد و تقسیم آن به دو نوع پیشگیری و درمان می‌توان این آسیب را کاهش داد؛ بدین ترتیب پیشگیری باید از دوران کودکی آغاز شود و درمان نیز برای افراد مبتلا به‌سرعت صورت گیرد.

کد خبر 557380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha