فاصله جوزف بایدن با رقیب خود در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها به ۱۷ درصد رسیده و به نظر می‌رسد در فاصله کمتر از سه هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید کار دانلد ترامپ را تمام‌شده دانست.

جو بایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کاردین، درست ۲۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ مانده و یافته‌های نظرسنجی‌های سراسری در ایالات متحده نشان می‌دهد بایدن با نتیجه ۵۷ به ۴۰ از رقیب جمهوریخواه خود ترامپ پیش افتاده است. این فاصله کمتر از یک ماه پیش زیر ۱۰ درصد (حدود هشت درصد) بود.

نامزد پرامید حزب دموکرات در حوزه‌هایی بسیار مهم چون نظام بهداشت و درمان، اقتصاد و تبعیض نژادی از رئیس جمهوری و ساکن فعلی کاخ سفید پیش است و اگر رخدادی پیش‌بینی‌نشده در ۲۰ روز آینده دامنگیر اردوگاه دموکرات‌ها نشود، بایدن می‌تواند با یک پیروزی بزرگ به چهار سال زمامداری ترامپ پایان دهد.

فاصله ۱۷ درصدی بایدن با ترامپ یادآور پیروزی خیره‌کننده رونالد ریگان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۹۸۴ است. هر چند چهار سال بعد، مایکل دوکاکیس دموکرات هم تا میانه‌های تابستان ۱۷ درصد از رقیب جمهوریخواه خود جرج بوش پدر پیش بود اما بوش فرصت داشت این عقب‌ماندگی را جبران کند و در انتخابات ۱۹۸۸ پیروز شود.

در فاصله سه هفته تا روز انتخابات و در شرایطی که میلیون‌ها نفر تا همین امروز به رئیس جمهوری برگزیده خود رای داده‌اند، بسیاری از حامیان سرسخت ترامپ در کنگره و سنا هم دیگر از بهبودی اوضاع نومید شده‌اند. امید ازدوگاه ترامپ به مناظره‌ها بود که اولی به سود بایدن رقم خورد و ابتلای ترامپ به کرونا دومی را منتفی کرد.

دست‌کم پنج درصد از رای‌دهندگان مردد تا پایان سپتامبر حالا دیگر برای دادن رای خود به بایدن به تصمیم قطعی رسیده‌اند و آمار آرای قطعی نامزد دموکرات از ۷۵ درصد ماه گذشته به ۸۲ درصد رسیده است. فقط ۳۰ درصد رای‌دهنده‌های آمریکایی معتقدند نامزد پیروز روز انتخابات آشکار می‌شود و این یعنی ۷۰ درصد مردم آمریکا از همین امروز نامزدهای پیروز و ناکام را می‌شناسند،

کد خبر 557313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    32 25
    نظرسنجیا مهم نیستن تاثیری تو انتخابات ندارن ترامپ نفوذ بسیار زیادی داره حتما اون رای میاره
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      12 12
      انیدوارم ترامپ. رای بیاره، فقط ترامپ این جماعت سرکش رو. رام میکنه
  • سعید IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    18 13
    سوسیالیست های امریکا به رهبری بایدن بسیار به این انتخابات دلخوش کردن ولی باید بپذیرند نظام سیاسی منحط جناح چپ چیزی بجز بدبختی برای امریکا و سایر ملل به ارمغان نیاورده و با انتخاب مجدد ترامپ باید شاهد سقوط چپ گرایی در امریکا و بعد در دول اروپایی باشیم.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    21 13
    پیشتازی مهم نیست. تقلب مهمه.
  • ناشناس IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    6 17
    مطمئن باشید ترامپ با تقلب رای میاره
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 3
    وقتی همشهری این خبر رو انتشار میده یعنی دقیقا برعکس است.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    4 0
    اگر چه همه رءاسای جمهور آمریکا سر ته یک کرباس هستند اما چه قدر خوب است که توسط بایدن این دلقک ( ترامپ) شب خیمه باز وخوک زرد از کاخ سفید بیرون انداخته شود
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 4
    البته جامعه آمریکایی به این شدت به افول شناختی وسیاسی نرسیده این موضوع بی‌لیاقتی ترامپ را نبیند ولی سگ زرد برادر شغال است