مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

محققان دانشگاه ییل با عکسبرداری از مغز نوزادان و بررسی میزان تراکم سلولی در مناطقی خاص از مغز موفق به پیش بینی مقدار وزن‌گیری اطفال در سال‌های آتی شدند.

كودك و افزايش وزن

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از نیواطلس، بر اساس این بررسی پیروی از رژیم غذایی نامناسب منجر به التهاب در مغز شده و بر روند افزایش طبیعی وزن کودکان و اطفال تأثیر منفی می‌گذارد. لذا عادت دادن کودکان در سنین کم، به خوردن مواد غذایی دارای ارزش غذایی مناسب اهمیت زیادی دارد.

التهاب مغزی ناشی از رژیم غذایی نامناسب منجر به چاقی کودکان در سنین بالاتر می‌شود، هر چند هنوز جزئیات و دلایل علمی این رویداد مشخص نیست.

ارتباط بهره هوشی با وزن و اندازه دور سر نوزاد

بخشی از مغز که این تحولات در آن رخ می‌دهد تقریباً در مرکز آن واقع است و قسمتی از سیستم پردازش پاداش‌دهی در مغز محسوب می‌شود. التهاب این بخش از مغز ممکن است به پرخوری، اضافه وزن فراوان و بی‌فایده بودن رژیم‌های غذایی منجر شود.

استفاده از یک روش ام آر آی موسوم به تصویرداری طیف محدود برای عکاسی از بافت‌های مغز ۲۰۰۰ کودک ۹ ساله نشان داد که بین تراکم سلولی بالا در مرکز مغز و افزایش وزن در سال‌های آتی رابطه مستقیم وجود دارد و هر چقدر این تراکم بیشتر باشد، وزن کودکان نیز بیشتر افزایش می‌یابد. همچنین عادت به خوردن غذاهای فست فودی و بی ارزش در سنین پایین می‌تواند روند افزایش وزن کودکان را تسریع کند.

کد خبر 557288
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha