چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

پیروز ارجمند، آهنگساز و پژوهشگر شناخته‌شده از حضور تعدادی از بازیگران مطرح دنیای سینما در پروژه «صدای شاعر» به آهنگسازی چند هنرمند ممتاز خبر داد.

پیروز ارجمند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر ، پیروز ارجمند آهنگساز و مدرس دانشگاه، ضمن توضیح درباره تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود بیان کرد: اخیراً پروژه‌ای را آغاز کردم که در قالب آن تصمیم دارم برخی اشعار شاعران بزرگ دنیا و کشورمان را با عنوان پروژه «صدای شاعر» تولید کنم. آثاری که در آن خوانش اشعار با شیوه‌ای تقریباً متفاوت روی موسیقی پیش روی شنوندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در همین چارچوب اکنون روی آثار حمید مصدق به عنوان یک شاعری که در این سال برای نسل جوان کشورمان شاعر کمتر شناخته شده تری است کارهایی را انجام دادم که می‌تواند در نوع خود حرکت متفاوتی به حساب آید. در همین راستا علاوه بر این آلبوم روی آثار استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی و همچنین اشعار لورکا با ترجمه مرضیه شبیری به دو زبان اسپانیایی و فارسی نیز آهنگسازی کرده‌ام که به زودی همه این پروژه‌ها در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه سوم قرار است در کشورهای اسپانیا و ایران به صورت همزمان منتشر شود.

این آهنگساز و پژوهشگر موسیقی در ادامه به پروژه فرهنگی «سهراب سپهری» اشاره کرد و گفت: مدتی پیش در قالب پروژه فرهنگی سهراب سپهری به مدیریت علیرضا عزیزی تولید مجموعه آلبوم‌هایی را آغاز کردیم که بر اساس آن خوانش اشعار شاعران شناخته شده کشورمان در امتزاج با موسیقی مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس این برنامه‌ریزی‌ها که مدیریت آن بر عهده بنده است تعدادی از آهنگسازان شناخته شده کشورمان از جمله احمد پژمان، هوشنگ کامکار، آریا عظیمی‌نژاد، حمیدرضا یراقچیان، بنده و تعدادی دیگر از هنرمندان در چند آلبوم به عنوان آهنگساز این آثار حضور دارند. این در حالی است که بازیگرانی چون مسعود رایگان، فرخ نعمتی، رویا تیموریان و ژرژ پطرسی به عنوان راوی در بخش‌هایی از پروژه همراه ما هستند.

وی افزود: به دلیل ماجرای کرونا هنوز نمی‌توانم درباره نحوه و زمان انتشار این آثار تاریخ دقیقی را اعلام کنم، اما باید بگویم که بخش زیادی از این کارها آماده شده و در قالب ۸ مستند، ۸ کتاب، ۱۰ آلبوم موسیقی و ۱۰۰ اثر تجسمی به علاقه مندان آثار مرحوم سهراب سپهری در قالب عنوان «من، سهراب سپهری» تقدیم خواهد شد.

ارجمند در بخش دیگری از صحبت‌های خود از احیای دوباره یکی از پروژه‌های پرفورمنس آرت خود خبر داد و گفت: سال ۱۳۷۸ با همکاری رضا نیک سیرت از هنرمندان مجسمه‌ساز کشورمان پروژه «مجسمه مینیاتور» را آغاز کردیم که بعد از مدتی به دلیل تراکم کاری نتوانستیم آن را به صورت کامل ادامه دهیم. اما خوشبختانه اکنون فرصتی پیش آمده تا روی این پروژه بر اساس تغییر سلایق و روز آمدی که در عرصه فعالیت‌هایمان داشتیم دوباره روی این فضا متمرکز شویم. در این چارچوب تعدادی مجسمه با هنرمندی رضا نیک سیرت بر اساس نمادهای موسیقایی که بنده آن را طراحی می‌کنم می‌سازد که می‌توان گفت این فضا یک حالت پرفورمنس آرت دارد که می‌تواند تجربه جالبی برای ما باشد. تجربه‌ای که در کشورمان کمتر شناخته شده اما برای من حداقل در برگیرنده تجربه‌های ارزشمندی بود.

کد خبر 557267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha