نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هرگونه تعرض دشمنان به مرزهای ایران با پاسخ قاطع و کوبنده نیروهای مسلح روبرو خواهد شد.

عباس مقتدایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی خوراسگانی با اشاره به پیشرفت های اخیر صنایع دفاعی و موشکی ایران گفت: برنامه دفاعی ایران سابقه در دفاع مقدس و سال های پس از آن دارد، بر این اساس  به هر میزانی که تحریم ها و فشارها در طول سالیان گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران شدت گرفته، کشورمان خود را برای شرایط سخت یا بحرانی آماده تر کرده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه با وجود دشمنی ها، به گونه ای برنامه ریزی شده که منافع جمهوری اسلامی و ملت ایران به نحو شایسته ای تامین شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان در حوزه صنایع دفاعی و موشکی بیان کرد: صنایع دفاعی، تجهیزات، تکنولوژی ها و نوآوری ها به روز شده حتی مواردی که اعلام نمی شود به شکلی طراحی شده تا در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار گیرد اما همگی جنبه دفاعی، بازدارندگی دارند و رویکرد نظامی ایران در راستای تقویت بنیه دفاعی ملت ایران است تا صلح و آرامش کشور، منطقه و حتی فرامنطقه برقرار باشد.

مقتدایی عنوان کرد: اگر آمریکایی ها  گاهی حرف های ناشایست بر زبان می آوردند به علت عدم شناخت عمیق توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و حافظ صلح و امنیت بوده، بر این اساس به دنبال ایجاد دوستی در سطح بین المللی، منطقه ای با کشورها به خصوص همسایگان است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان که در کشور سناریوهای مختلفی برای شرایط های متفاوت پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در مواقع خطر کشورمان قادر است به متجاوزان پاسخ کوبنده بدهد و توان لازم برای پاسخگویی به هر تعرضی در هر سطحی تدبیر شده است.  

وی عنوان کرد: دشمنان بدانند هرگونه رفتاری که باعث بر هم خوردن امنیت کشور شود پاسخ کوبنده و قاطعانه خواهد داشت. ایران به قدری قدرت و توانایی دارد که قادر است وعده های خود را عملیاتی کند نمونه آن تحقق کوتاه شدن دست داعش در منطقه توسط سردار سلیمانی است.

وی خاطر نشان کرد: ایران به عنوان  کشور پیشرفته در صنایع دفاعی پیشرو  مرزهای دانشی این حوزه را در نوردیده، این در حالی است که  بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران هویدا و بخشی ناپیداست.

لازم به ذکر است، اخیرا  درور شالوم، رئیس بخش تحقیقات سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به عنوان یک مقام اطلاعاتی این رژیم، به قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران اذعان کرده و تهران را خطرناک ترین تهدید برای این رژیم معرفی کرده است.

کد خبر 557098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha