مینو محرز علت افزایش مبتلایان را به ویروس کرونا حضور افراد در تجمعات بدون در نظر گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی، مسافرت‌های متعدد و برگزاری مراسم‌های مذهبی و بازگشایی مدارس دانست و گفت: در حال حاضر بیماری اوج گرفته و قابل کنترل نیست.

مينو محرز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، این روزها کرونا اوج گرفته و روند ابتلا و مرگ‌ومیرها هرروز بیش از گذشته است. روز گذشته براساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت ۲۷۲ نفر بر اثر کرونا جان باختند. این رقم بالاترین میزان مرگ‌ومیر در ۸ ماه کرونایی اخیر بوده است. در این شرایط باید سبک زندگی جدیدی برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داد.

کرونا در تابستان جهش داشت

مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره آخرین تغییرات ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا در تابستان امسال جهش داشت و سرعت انتقال ویروس افزایش یافت.

او افزود: در این شرایط به یکباره میزان مبتلایان به کرونا چندین برابر افزایش یافت و خانواده‌ها مبتلا شدند.

محرز توضیح داد: از ۴ ماه قبل ویروس کرونا جهش یافته است. علت افزایش مبتلایان به این ویروس به‌ دلیل حضور افراد در تجمعات بدون در نظر گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی، مسافرت‌های متعدد و برگزاری مراسم‌های مذهبی، بازگشایی مدارس و... در حال حاضر اوج گرفته و قابل کنترل نیست.

چاق‌ها کرونا می‌گیرند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این‌که چرا برخی از افراد بدون ابتلا به بیماری زمینه‌ای به یکباره به‌دلیل ابتلا به کرونا فوت می‌کنند، گفت: اغلب افراد چاق در روند ابتلا به کرونا فوت می‌کنند. این ویروس در برخی از افراد نیز ضایعات عروقی به‌دنبال داشته و این مسئله می‌تواند در ارگان‌های اساسی بدن همچون ضایعه مغزی، ریوی و قلبی شدید به‌دنبال داشته باشد. این مسائل منجر به فوت ناگهانی در فرد می‌شود. 

تفاوت کرونای ایرانی با کرونای خارجی

محرز در پاسخ به این شایعه که گفته می‌شود فقط مردم در ایران چندین بار به کرونا مبتلا می‌شوند و در دیگر کشورها چنین مقوله‌ای نیست، توضیح داد: این ویروس در همه جای دنیا به یک شکل است. مقالات متعددی در این رابطه وجود دارد.

به گفته کارشناس سازمان جهانی بهداشت تمامی مسائل مربوط به کووید۱۹ در تمامی نقاط دنیا به یک شکل است.

واکسن آنفلوآنزا را می‌توان تا پایان آبان تزریق کرد 

عضو کمیته ملی مقابله با کرونا درباره زمان‌بندی تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: باید با آغاز فصل سرما واکسن را تزریق کرد. واکسن‌های آنفلوآنزا سفارش داده شده و در روزهای آینده وارد می‌شود.

به گفته وی، در شرایط کنونی مبتلایان به بیماری خاص، زنان باردار، کادر پزشکی و... براساس اولویت‌بندی وزارت بهداشت به تزریق واکسن می‌پردازند.

محرز درباره زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا توضیح داد: واکسن آنفلوآنزای تولید داخل دی سال جاری توزیع می‌شود، البته دی‌ماه برای تزریق این واکسن دیر است، اما این واکسن را می‌توان تا اواخر آبان تزریق کرد.

محرز افزود: خوشبختانه با استفاده از تجربه کره جنوبی و استفاده از فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می‌توان از ابتلا به انواع بیماری‌های ویروسی جلوگیری کرد.

کرونا گریبانگیر همه جهان است

این کارشناس سازمان جهانی بهداشت درباره آخرین یافته‌های علم پزشکی ویروس کرونا گفت: هیچ مطالعه جدیدی در این باره ثبت نشده است. این ویروس گریبانگیر همه دنیا شده است.

این پزشک عفونی درباره انتقال ویروس کرونا از طریق سطح و سطوح توضیح داد: سطوح تاثیر چندانی در انتقال ویروس ندارند، بلکه باید با شست‌وشوی دست از انتقال این ویروس جلوگیری کرد.
 

کد خبر 557024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha