شیوع کرونا با کاهش اعتماد مردم به غذاهای رستورانی و فست فودی، گرایش به خرید انواع ساندویچ‌های بسته‌بندی شده کارخانه‌ای را افزایش داد و این افزایش تقاضا تعداد برندهای فعال در این حوزه و تنوع محصولات عرضه شده در سوپرمارکت‌ها را افزایش داد.

حقایق باور نکردنی درباره ساندویچ هات داگ

به گزارش همشهری آنلاین، غذاهای آماده خیلی وقت است که پایشان به شرکت‌ها، اداره‌ها، دانشگاه‌ها و حتی خانه‌های مردم باز شده است. از تند شدن ریتم زندگی‌های امروزی تا افزایش اشتغال بانوان و پرشمارتر شدن زندگی‌های مستقل و دانشجویی، همه و همه تامین وعده‌هایی از خوراک به‌صورت آماده برای یک فرد یا همه افراد خانواده را ضروری و اجتناب‌ناپذیر کرده‌است.

برخی شرکت‌های صنایع غذایی با درک این نیاز، از سال‌ها پیش به تهیه انواعی از غذاهای آماده اقدام کردند، غذاهایی که می‌شد آنها را در سوپرمارکت‌ها عرضه کرد تا در دسترس تعداد بیشتری از مردم در همه مناطق باشد. از زمانی که نخستین بسته‌های سالاد الویه و نخستین پک‌های انواع خورش‌ها و خوراک‌های ایرانی در سوپرمارکت‌ها عرضه شد سال‌ها می‌گذرد اما ساندویچ‌ها در این عرصه تازه وارد محسوب می‌شوند. ساندویچ‌های سه گوشی که به نام کلاب شناخته می‌شوند را می‌توان پیشتازان این عرصه دانست که تا یکی دوسال پیش بی‌رقیب بودند اما امروز تنوع ساندویچ‌های سرد در سوپرمارکت‌ها بسیار بیشتر از قبل شده و مهم‌ترین عامل آن هم بدون شک کروناست.

شیوع کرونا با کاهش اعتماد مردم به غذاهای رستورانی و فست‌فودی، گرایش به خرید انواع ساندویچ‌های بسته‌بندی شده کارخانه‌ای را افزایش داد و این افزایش تقاضا تعداد برندهای فعال در این حوزه و تنوع محصولات عرضه شده در سوپرمارکت‌ها را افزایش داد.

نامی‌نو و کاله را می‌توان نخستین برندهایی دانست که در این زمینه دست به‌کار شدند و تنوع غذاهای آماده خود و بعد از آن تنوع ساندویچ‌های خود را افزایش دادند. اما هم‌اکنون غیراز این دو برند، تولیدات شرکت‌های رباط، هرمس، هایدا، دکترویچ و حتی تلاونگ را می‌توان در سوپرمارکت‌ها دید اما با این حال هنوز تنوع در میان محصولات ۲ شرکت اولی بیشتر است. قیمت این ساندویچ‌ها تا سال گذشته (البته آنهایی که تا پارسال تولید می‌شدند) بین ۳تا ۵هزار تومان بود اما نرخ این غذاهای آماده پرطرفدار امسال خیلی بیشتر شده است.

از ابتدای امسال قیمت این محصولات کم کم رو به فزونی گذاشت و امروز قیمت بیشتر انواع این ساندویچ‌ها از ۱۱هزار تومان فراتر رفته است. البته هنوز بعضی از انواع کلاب‌ها با قیمت‌هایی زیر ۱۰هزار تومان فروخته می‌شوند اما نگاهی به یخچال سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد انواع ۲۲و ۲۵هزار تومانی این ساندویچ‌ها هم به‌تازگی توزیع شده‌اند و با توجه به نرخ‌های اخیر میانگین قیمت کلاب و ساندویچ آماده به رقم ۱۵هزار تومان نزدیک می‌شود. صرف‌نظر از رشد تقاضا برای انواع ساندویچ‌های بسته‌بندی شده، گران شدن مواد اولیه تولید و همه اقلام غذایی از ابتدای امسال را می‌توان عاملی دانست که باعث شده علی‌رغم افزایش رقابت در این حوزه، قیمت‌ها همچنان روند افزایشی داشته باشد.

نکته قابل ذکر دیگر درباره ساندویچ‌های آماده این است که توزیع و تنوع آنها در سوپرمارکت‌های مناطق اداری و تجاری بسیار بیشتر از سوپرمارکت‌های مناطق مسکونی است و درواقع باید ساندویچ‌های بسته بندی و آماده را «ساندویچ‌های اداری» دانست.

کد خبر 556870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha