سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

کارگردان فیلم «مردن در آب مطهر» با ابراز امیدواری برای بهبود شرایط کرونا و یادآوری روزهایی که برای جشنواره فجر صفی طولانی تشکیل می‌شد، تاکید کرد با وجود اوضاع فعلی، به چند دلیل چاره‌ای جز اکران سینمایی فیلم خود ندارد.

مردن در آب مطهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نوید محمودی که فیلم «مردن در آب مطهر» را به تهیه‌کنندگی برادرش جمشید محمودی در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی کردند و طبق برنامه قرار است از ۳۰ مهر ماه آن را روی پرده ببرند دردرباره وضعیت اکران فیلم با تعطیلی‌های مکرر بیان کرد: در حال حاضر هیچ اطلاعی نداریم که آیا قرار است تعطیلی سینماها همچنان ادامه داشته باشد یا خیر، اما بنا بر تاریخی که از پیش تعیین شده بود (۳۰ مهر) در حال آماده کردن متریال لازم برای اکران فیلم هستیم. با این حال اگر دوباره تعطیلی‌ها تمدید شود متاسفانه باید صبر کنیم تا شرایط عادی و سینما باز شود.

او با اشاره به تصمیم قطعی برای اکران فیلمش در سینماها ادامه داد: ما به چند دلیل باید فیلم را حتماً اکران سینمایی کنیم و اولین دلیل این است که می‌خواهیم آن را به صورت آنلاین اکران کنیم و این دو به هم مربوط هستند و چاره‌ای غیر از این نیست.

وی افزود: از سوی دیگر از آنجا که قرار است جشنواره فیلم فجر برگزار شود، طبیعتاً فیلم‌های بسیار زیادی به سال آینده موکول می‌شوند که شرایط را پیچیده‌تر می‌کنند و چون ما هم پروانه نمایش داریم بهتر است فیلم را اکران کنیم. البته می‌دانم که این شرایط فقط محدود به ما نیست و همه فیلم‌ها این روزگار را دارند. اما باید توجه کنیم که در همین شرایط فعلی حدود ۱۵ فیلم اکران شده و اگر «مردن در آب مطهر» و چند فیلم دیگر هم اکران شوند باز هم پیش از جشنواره فجر امسال، هنوز نزدیک به ۱۵ فیلم از جشنواره فجر سال قبل باقی می‌ماند. این‌ها جدا از حدود ۸۰ تا ۹۰ فیلمی است که در سال گذشته تولید شده و در جشنواره فجر حضور نداشتند. ضمن اینکه امسال هم حدود ۲۰ فیلم در حال تولید هستند یا از اواخر سال قبل کار خود را شروع کرده‌اند؛ پس یعنی یک سبد پر از فیلم برای اکران در سال آینده خواهیم داشت.

محمودی گفت: در کنار تمام این مسائل یک دلیل دیگر ما برای اکران در شرایط فعلی این است که از اواخر مهر ماه نمایش‌هایش جهانی فیلم «مردن در آب مطهر» با فستیوال بوسان شروع می‌شود که آن‌ها هم با سالن‌های ۵۰ نفری فیلم‌ها را نمایش می‌دهند، اما برای داورهای خارجی ممکن است مجبور شوند فیلم‌ها را به صورت آنلاین نمایش دهند و با  این احتمال که حتی به اندازه یک درصد ممکن است در این نمایش آنلاین فیلم به صورت غیرقانونی منتشر شود، بهتر است قبلا آن را در داخل کشور اکران کرده باشیم، به همین دلیل قصد داریم همزمان با نمایش جشنواره‌ای فیلم آن را در داخل کشور هم اکران کنیم.

کارگردان «هفت و نیم» که این فیلم خود را هم اخیرا به صورت آنلاین اکران کرد، در پاسخ به اینکه با توجه به برنامه‌ریزی برای اکران آنلاین «مردن در آب» آیا از این شیوه نمایش برای فیلم «هفت  و نیم» راضی بوده است؟ توضیح داد: بله فیلم ما جزء فیلم‌هایی بود که از اکران آنلاینش راضی بودیم چون حدود ۷۵۰ میلیون تومان فروش داشتیم که با توجه به فروش فیلم‌های تجاری به نظرم فروش بسیار خوبی بود.

نوید محمودی در پایان این گفت وگو با ابراز امیدواری از اینکه برای همه مردم شرایط طبیعی و عادی شود، گفت:‌ هیچ کدام از ما یک سال قبل فکر نمی‌کردیم که امسال چنین روزگاری داشته باشیم و باید دعا کنیم شرایط به حالت طبیعی برگردد و از آن دسته آدم‌های خودخواهی که فکر می‌کنند زندگی فقط برای خود آن‌ها است و اگر هم قرار باشد بمیرند فقط خودشان می‌میرند، بخواهیم که ماسک بزنند و این انسانیتِ حداقلی را در حق دیگران رعایت کنند. ما قطعا می‌توانستیم با رعایت خیلی مسائل، امروز شرایط بهتری داشته باشیم ولی متاسفانه اینطور نیست و همین که امسال باید یک جشنواره فجر بدون صف در پشت سالن‌های سینما را تصور کنیم عجیب و سخت است. فجری زیبا بود که چنان شور و هیجانی با حضور مردم داشته باشد، آن هم برای ما که یادمان نرفته ۱۰ ساعت در خیابان و در صف سینما منتظر می‌ماندیم تا بتوانیم فیلم «اعتراض» آقای کیمیایی را ببینیم. امیدوارم شور و هیجان به همه ارکان زندگی ما برگردد.

«مردن در آب مطهر» عاشقانه‌ای از برادران محمودی است و قصه چند جوان مهاجر افغانستانی را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند.‌ علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران بازیگران این فیلم هستند.

کد خبر 556787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha