یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری منطقه یک با صدور اطلاعیه‌ای به شهروندان هشدار داد تا از خرید اراضی 1800 متر جدا خودداری کنند.

طبق قانون، صدور مجوز ساخت وساز برای ارتفاع بالای تراز 1800 مترممنوع .

در اطلاعیه روابط عمومی شهرداری منطقه یک آمده است: طبق مصوبه شماره 469 بند 12، کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران اراضی بالای خط تراز 1800 متر دارای کاربری فضای سبز و گردشگری بوده و صدور پروانه ساختمانی دراین اراضی امکانپذیر نیست.

دخل و تصرف و ساخت و ساز در اراضی واقع در ارتفاعات بالای تراز 1800 متر سوهانک، دارآباد، شهرک قائم، امامزاده قاسم(ع)، جمال آباد، کوهستان و... غیرقانونی است و این شهرداری ضمن جلوگیری از صدور هر نوع مجوز ساخت و ساز به صورت قاطع با متخلفان برخورد می‌کند.

تعدادی افراد واسطه‌گر و دلالان زمین اقدام به خرید و فروش وسیع و تفکیک خودسرانه اراضی درارتفاعات حریم شهر تهران به خصوص ارتفاعات بالای خط تراز 1800 متر کرده‌اند که موجب گرفتاری شهروندانی شده است که فریب دلالان را خورده و اقدام به خرید این اراضی کرده‌اند.

بر همین اساس به شهروندان محترم هشدار داده شده از هرگونه خرید و فروش اراضی در محدوده ذکر شده که با اختلاف سطح به ارتفاع 1800 متر از سطح دریا به عنوان حریم شهر تهران شناخته شده خودداری کنند و با تهیه نقشه 2000/1 از موقعیت پلاک مورد معامله و ارائه آن به واحد طرح تفصیلی منطقه جهت انطباق با کدهای مشخص شده ، وضعیت ملک خود را از نظر داخل یا خارج بودن از حریم مشخص کرده و سپس اقدام به معامله کنند.

کد خبر 5563

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز