مجرم سابقه‌دار با فریب دختران دم‌بخت، به بهانه ازدواج با آنان نقشه‌های سرقت خود از خانه‌های آنها را عملی می‌کرد.

دستگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شهروند، نوزدهم مرداد امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ خبر یک سرقت خانه به کلانتری ١٢٢ دربند اعلام شد که با حضور ماموران و ثبت شکایت شاکی، پرونده اولیه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

با تشکیل پرونده، تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خانه روانه محل وقوع جرم شده و با بررسی صحنه سرقت از شاکی که خانم بود، تحقیق شد و
او اعلام کرد که ساعت ٩ صبح برای رفتن به محل کار از خانه خارج شدم و حدود ساعت ٦ بعدازظهر زمانی که در خانه را بازکردم متوجه به هم ریختگی اثاثیه و وسایل خانه و به سرقت رفتن هشت تخته فرش ابریشمی، مقداری طلا، یک‌دستگاه لپ‌تاپ و دوربین عکاسی حرفه‌ای به ارزش تقریبی ١٠ میلیارد ریال شدم.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به کشف سرنخ‌هایی شدند که با جمع‌بندی و تحلیل شیوه بکار گرفته شده در سرقت به این فرضیه رسیدند که سرقت داخلی بوده و سارق اشراف کامل به محل وقوع جرم داشته است.

با قوت گرفتن فرضیه داخلی بودن سرقت، کارآگاهان با بررسی جغرافیای محدوده جرم موفق به کشف تصاویری از سارق شدند که بار دیگر از شاکی تحقیقات بیشتری صورت گرفت که او در اظهارات جدید خود گفت که تصویر متعلق به شخصی به نام «امیر» است که حدود یک‌سال با هم نامزد بودیم و به علت اختلافاتی از هم جدا شدیم.

با جهت گرفتن پرونده و شناسایی متهم، کارآگاهان در بررسی سوابق «امیر» متوجه شدند او یکی از مجرمان سابقه‌دار و دارای ١٥ سابقه کیفری در زمینه سرقت، کلاهبرداری و جعل است که با بهره‌گیری از شیوه‌های علمی و نوین کشف جرم مشخص شد که «امیر» پس از ارتکاب جرم به شهرستان‌های غربی کشور متواری شده است که با هماهنگی مقام قضائی دستور دستگیری او صادر و درنهایت متهم در خانه پدری خود شناسایی و دستگیر شد.

امیر پس از دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کرد و گفت که در سال‌های گذشته ١٤ سرقت بدین شیوه انجام دادم و با همان روش پانزدهمین سوژه خود را انتخاب کردم و پس از ریختن طرح دوستی و ازدواج با شاکی وارد زندگی او شدم و در مدت آشنایی از اعتمادش سوءاستفاده کرده و با تکثیر کلید خانه از فرصت به دست آمده به سرقت اموال باارزش او اقدام کردم.

با اعتراف «امیر» به سرقت با دستور دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه یک تهران، متهم به زندان معرفی و پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 555970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha