جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

محمدباقر قالیباف* سال‌هاست از آرام گرفتن چمران می‌گذرد. سال‌هاست که دیگر از پشت صخره‌ای به پشت صخره‌ای دیگر پریدن و پناه گرفتن و زمان جنگ سرنوشت ساز گذشته و تمام شده.

حالا فقط چیزی که مانده خاطره است و یاد این سردار بزرگ اسلام و انقلاب.حرف زدن از او سخت است. از اویی که جمع اضداد بود؛ به سختی آهن بود و به روانی اشک. اویی که هم پدر یتیمان بود و هم دشمن سرسخت کافران. مردی که حرف کم می‌زد و کار زیاد می‌کرد.

کسی که هر وقت وقتش بود می‌ماند و زمانش که می‌رسید بی‌حرف هجرت می‌کرد و خودش را می‌رساند به آن‌جایی که باید باشد. کسی که به قول امام بی‌هیاهوی سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی برای خدا به جهاد برخاسته بود و خود را فدای هدف کرده بود نه هوا.

و این هنر مردان خداست... کسی که به خاطر عشق فداکاری کرد و به خاطر عشق با بی‌اعتنایی به دنیا نگریست و برای همان، همه چیز را زیبا دید و زیبایی را پرستید و خدا را حس کرد. سخن گفتن از او سخت است و حتی غیرممکن.

بهترین سخن را امام گفت در باره او که «چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام، جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد. ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیریم».

* از وبلاگ شهردار تهران

کد خبر 55571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز