در حالی ‌که از اول تیر باید پیامک لاتین با قیمت بیش از پیامک فارسی محاسبه شود به دلیل برخی مشکلات فنی هنوز مصوبه دولت اجرا نمی‌شود.

هیچ یک از مسئولان وزارت ارتباطات نیز از هنگام اعلام کاهش قیمت پیامک از سوی محمد سلیمانی وزیر‌ارتباطات در این زمینه سخنی نگفته است. تنها وفا غفاریان رئیس هیات مدیره مخابرات در سال گذشته پس از انتشار اظهارات وزیر ارتباطات این سخنان را به صورت تلویحی تکذیب و انتشار آن را زود هنگام دانسته بود.

اجرای مصوبه دولت از هنگام اعلام از سوی وزیر ارتباطات به دلیل مشکلات فنی قابل اجرا نبود و افزایش قیمت پیامک نیز به دلیل غیرقانونی بودن از سوی سازمان تنظیم مقررات به شرکت‌های اپراتور ابلاغ نشده‌است.

طبق مصوبه هیات دولت تعرفه پیامک لاتین از فردا باید 222 ریال محاسبه شود ولی اجرایی شدن افزایش تعرفه پیامک لاتین از ابتدای تیرماه به تایید مدیران ارشد مخابرات نرسیده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در گفت‌وگو با فارس نیز اعلام کرد: نرم‌افزار افزایش تعداد کارکترهای ارسالی در پیامک‌های فارسی تا به میزان 200 کارکتر آماده شده و از امروز برای استفاده مشترکان بر روی پایگاه این شرکت به نشانی www.mci.ir قرار دارد.

وحید صدوقی افزود: این نرم افزار امکان ارسال 200 کارکتر در یک پیامک فارسی را به کاربران می دهد به نحوی که آنها برای ارسال هر پیامک 200 کارکتری به زبان فارسی تنها هزینه یک پیامک که معادل 89 ریال است را پرداخت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه پیامک فارسی بر اساس مصوبه دولت از 20 اسفند سال گذشته باید 89 ریال محاسبه شود که این امر تا‌کنون به دلیل برخی مشکلات فنی تا‌کنون اجرایی نشده است.

وی افزود: مابه‌التفاوت قیمت تعرفه پیامک فارسی برای آن دسته از مشترکان که از این تاریخ اقدام به ارسال پیامک فارسی کرده‌اند در صورت حساب های 1/5/87 محاسبه می‌شود.

کد خبر 55568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز