هیات موکب ولیه الله تبریز که پیش از این زمینه آزادی ۳۸ زندانی جرایم غیرعمد استان آذربایجان شرقی را فراهم کرده بود، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی دو زندانی دیگر را آزاد کرد تا چهلمین زندانی هم به آغوش گرم خانواده بازگردد.

عزاداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با قدردانی از حرکت نوعدوستانه این هیات عزاداری گفت: آنها نیت کرده‌اند در روزها و ماه‌های آتی زمینه آزادی دیگر زندانیان را هم فراهم کنند تا نیت آزادی ۷۲ زندانی را که از محرم سال گذشته کلید زده‌اند، محقق شود.

رسول تقی‌پور با اشاره به اجرای طرح «هر هیات، آزادی یک زندانی» در هیات‌های عزاداری استان در قالب کمک‌های مومنانه گفت: امسال بیش از ۴۰ هیات حسینی و ۲۰ خانواده در این طرح شرکت کرده و موجبات آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

مسئول هیات موکب ولیه الله تبریز هم در این رابطه گفت: از سال ۹۸ نیت کردیم به پاس گرامیداشت ۷۲ شهید کربلا، ۷۲ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم که تاکنون موفق به آزادی ۴۰ زندانی شده‌ایم. کار هیات فقط صرف برگزاری عزاداری نیست و می‌تواند زمینه‌ساز گره‌گشایی امور مردم باشد، البته، برگزاری عزاداری و سوگواری هم لازم است اما شرایط ایجاب می‌کند در کنار عزاداری‌ها و سوگواری‌ها، در این رابطه نیز قدم برداریم.

این خادم اباعبدالله به تبلیغات سوء علیه فرهنگ غنی شیعی و عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: هیات‌های عزاداری در این شرایط بیش از پیش وظیفه دارند کاری کنند گره از مشکلات مردم باز کند. تلاش در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام خداپسندانه است و ما هم کاری ثواب‌تر از کمک به زندانیان سراغ نداشتیم. البته در سایر کارهای خیر هم تلاش می‌کنیم اما اولویت‌مان در حال حاضر ازادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

کد خبر 555613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha