معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به اعلام رسمی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات مبنی بر «ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان»، متقاضیان مراقب کلاهبرداران باشند.

سرقت اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: با توجه به اینکه «ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه دانشجویان» نیازمند درخواست و ثبت‌نام ازسوی دانشجویان است، متقاضیان آگاه باشند صرفا برای ثبت نام به آدرس های اصلی اعلامی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه افراد داوطلب نباید به آدرس هایی که در قالب تبلیغات مختلف در شبکه های اجتماعی و پیام هایی که از سوی افراد ناشناس در این رابطه ارسال می شود، توجه کنند، گفت: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند و بیشتر این لینک‌ها ضمن هدایت افراد متقاضی به صفحات فیشینگ، با دریافت اطلاعات کارت بانکی طعمه‌های خود، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کنند.

سرهنگ پاشایی عنوان کرد: با توجه به تجربه «ارائه اینترنت رایگان ویژه دانش آموزان» و تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی، سودجویی کلاهبرداران از این طرح ابلاغی متصور است.

وی به دانشجویان هشدار داد که با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدارهای آموزشی پلیس فتا، فریب کلاهبرداران را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تاکید کرد: پلیس فتا در اقدام پیش‌دستانه، تخلفات این حوزه را زیر نظر دارد و در صورت رصد و مشاهده موارد مجرمانه بلافاصله با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را با آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

کد خبر 555157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha