مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

سرشماری حیات وحش استان فارس برای اولین بار با استفاده از پهپاد در مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست این استان اجرایی شده است.

پهپاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت:برای بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و مدیریت بهینه سرشماری حیات وحش با استفاده از تصاویر هوایی و پهپاد ابتدا در بهرام گور به صورت آزمایشی اجرا و پس از آن در سایت گوزن زرد ارسنجان نیز انجام شد.

حمید ظهرابی افزود: قرار است در سرشماری تعدادی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست به صورت پایلوت علاوه بر شیوه‌های مورد استفاده در گذشته از تصویربرداری هوایی نیز بهره‌گیری شود. با استفاده از پهپاد می‌توان علاوه بر افزایش دقت، کاهش هزینه‌ها، کمبود نیروی محیط بانی و برخی از کاستی‌ها را جبران کرد و کاهش چشمگیری در استهلاک تجهیزات، خودرو و سایر منابع را شاهد بود.

سایت گوزن زرد ارسنجان محدوده‌ای به وسعت ۳۰۰هکتار را در بر می‌گیرد و موقعیت آن جنگل خلیل بیگ شرق شهر ارسنجان در شمال محور جاده آباده طشک استان فارس است. این سایت از سال ۱۳۹۰ و با انتقال ۷ راس گوزن زرد، رسما فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون ۳۴ راس از این گونه نادر حیوانی در آن حیات دارد.

کد خبر 554833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha