چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: ششمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با عنوان روحانیت و نظام در قم آغاز شد، و روز پنجشبه ۳۰ خرداد با حضور سران قوای سه‌گانه و همچنین رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه می‌یابد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آغاز به‌کار این اجلاس در سخنانی شرایط داخلی و بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: امروز که پس از 3دهه نظام اسلامی اقتدار و پیشرفت قابل توجهی در دنیا پیدا کرده است و دوستان و دشمنانی دارد، روحانیت نباید به مباحث روزمره بپردازد و مباحث حکومتی را فراموش کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمد یزدی هدف از برپایی این اجلاس را بررسی و تبیین وظایف متقابل نظام و روحانیت ذکر کرد و افزود: امروز نه حکومت می‌تواند در برابر روحانیت بی‌تفاوت باشد و هر طور می‌خواهد عمل کند و نه روحانیت می‌تواند نسبت به نظام بی‌تفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت باید بر کار نظام نظارت داشته باشد و در مسائل مختلف به نظام کمک کند و در مقابل نظام هم باید به وظیفه خود در برابر روحانیت عمل کند و در کار روحانیت مانع ایجاد نکند.

نایب رئیس جامعه مدرسین هم در این اجلاس با بیان گزارشی از نتایج ودستاوردهای اجلاس پنجم واجلاس‌های استانی و منطقه‌ای گفت: در اجلاس ششم که دیروز و امروز برگزار شده 3‌کمیسیون با عناوین جایگاه روحانیت در کارآمدی نظام، وظایف و انتظارات متقابل و راهبردها وخط‌مشی‌ها تشکیل شده است. 

به گزارش رسا، مرتضی مقتدایی افزود: از آنجا که حکومت اسلامی همه امورش باید بر مبنای فقه وشرع باشد، حوزه‌های علمیه نقش مؤثری در تربیت نیروهای موردنیاز برای رسیدن به این منظوروحتی پرورش رهبران آینده نظام دارند.

کد خبر 55458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز