سخنگوی وزارت بهداشت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا را در یکی از استان‌های کشورمان بالاتر از متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۱۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند.

سیما سادات لاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از گذر از خیز شدید بیماری در فروردین ماه و خیز دوم بیماری در تیر ماه سال جاری، از اوایل شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان آذربایجان شرقی، مجددا روند صعودی به خود گرفته است و این روند صعودی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ شهرستان استان آذربایجان شرقی شامل آذرشهر، اهر، بناب، تبریز، جلفا، سراب، عجب‌شیر، مراغه، ملکان، میانه، هریس و هشترود در وضعیت قرمز بیماری کووید-۱۹ و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

لاری ادمه داد: بروز موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان آذربایجان شرقی، بالاتر از متوسط کشوری است. در حال حاضر تعداد ۱۱۱۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آذربایجان شرقی بستری هستند که تعداد ۲۳۵ نفر از این افراد به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

وی افزود: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان آذربایجان شرقی ۶۲.۵ درصد گزارش شده است که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها، رستوران‌ها و خواروبار فروشی‌های استان بوده است. میزان استفاده از ماسک از سوی مردم این استان در مراکز و اماکن عمومی ۵۳ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۵۰ درصد گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: میزان استفاده از ماسک از سوی کارمندان بانک و ادارت استان، ۸۴ و در شاغلین صنوف و صنایع استان آذربایجان شرقی ۶۷.۵ درصد است. باید توجه کرد که برگزاری اجتماعات غیرضروری مانند برپایی مراسم‌های متعدد تشییع و ترحیم و دورهمی‌ها خانوادگی از مشکلات جدی مدیریت بیماری در استان آذربایجان شرقی است.

وی گفت: امیدواریم هموطنان‌مان در این استان با تقویت عزم خود در عمل به توصیه‌های بهداشتی و اصلاح رفتارهای خطرآفرین، کمک کنند تا با لطف خدا شاهد توقف روند افزایشی شیوع بیماری و خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار برای هفته های آتی باشیم.

کد خبر 554571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha