رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه زنجانی بار دیگر توانستند در رقابت‌های کشوری بدرخشند و با کسب مقام‌های برتر، افتخاری دیگر را برای استان رقم بزنند.

مدرسه كودكان استثنايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه باغبانی افزود: با اعلام نتایج پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری کشوری که در مازندران برگزار شد،دانش‌آموزان با نیازهای ویژه زنجان یک مقام دوم و یک مقاوم ششم کشوری را از آن خود کردند. بر این اساس معصومه محمدی دانش‌آموز مدرسه طلیعه، ناحیه ۲، در رشته داستان‌نویسی رتبه دوم را کسب کرد و هادی خلجی نیز از مدرسه شهید خدایی، ناحیه ۲ در رشته ۲ نقاشی، برگزیده کشوری شد.

پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری کشوری به صورت غیرحضوری ۸ تا ۲۲ شهریور امسال به میزبانی آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران برگزار شد. رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان در این باره گفت: مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و برنامه‌های غیر درسی، روحیه نشاط و امید، افزایش سرانه مطالعه، توسعه کار گروهی، تحمل و مدارا، شنیدن اندیشه‌های مختلف و مخالف را در ضمیر آنها پرورش می‌دهد.

وی با اشاره به این که با توجه به شیوع کرونا در کشور و این استان خدمات آموزشی توسط کادر آموزشی به صورت مجازی برای دانش‌آموزان دارای امکانات لازم ارائه می‌شود اظهار داشت: برای دیگر دانش‌آموزان بسته آموزشی ارسال می‌شود یا در برخی مناطق معلمان به صورت حضوری وضعیت تحصیلی آنان را بررسی می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی از دهه ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرد که این استان نیز در همین زمان فعالیت کاری خود را شروع کرده که هم اکنون ۲۴ مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی و ۱۳ مرکز ویژه مشکلات یادگیری به گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی استان طی دو سال گذشته و در اجرای برنامه خدمات حمایتی دانش‌آموزان مدارس با نیازهای ویژه، خدمات متنوع و متعددی را ارائه کرده است.

به گفته باغبانی، با توجه به سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و اساسنامه سازمان مبنی بر تهیه و تنظیم طرح‌های توسعه کمی و کیفی آموزشی، ایجاد و تقویت فرصت‌های برابر و اثربخش توانبخشی، آموزشی و پرورشی و ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های بهداشتی و توانمندسازی برای دست‌یابی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به زندگی مطلوب، برنامه‌ای با عنوان خدمات حمایتی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در قالب سامانه جامع بهداشت مدارس استثنایی ایجاد شده است.

در زمان حاضر ۲ هزار و ۵۱۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان را تشکل می‌دهند که از این تعداد ۹۶۰ نفر در مدارس خاص و مدارس ویژه و یک هزار و ۵۶۱  نفر نیز در مدارس تلفیق - فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 554506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha